28-29-30 jan bye bye - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 28-29-30 jan bye bye - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

28-29-30 jan bye bye

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

31 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

5.45 In Buffaloland opzoek naar black Rhino. Van alles gezien maar helaas. De White Rhinos waren in de meerderheid, wat natuurlijk goed is want als je bedenkt dat vanaf 2007 de neushoorns extreem worden geslacht. Er is beweerd in China dat je kunt genezen van kanker door de hoorn van de Rhino. Het aantal doden is nu groter dan het aantal geboortes. Over drie jaar is er geen big 5 meer en de big 4 bestaat niet. Je zult begrijpen wat voor impact dat heeft op de economie. En hoe kwam ik nu op dit verhaal, Jason vertelde dat vanmorgen meer dan 250 kikkers onderschept zijn op de luchthaven naar China, 15 dollers per stuk. 10 overleden, watvoor een vreemd land is dat toch!
's Middags sundowners quiz, zo grappig om te zien hoe de groepen fanatiek tegen elkaar strijden. Eindigd met een gin-tonic en een groepsfoto. 's Avonds een presentaties over Aims and Achievements per bedrijfstak. Het geeft een goed overzicht wat er deze maand is bereikt en waarvoor, dat geeft een impact wanneer de mensen weer naar huis gaan. En natuurlijk de facebookcovershot competition, gewonnen door Lieke met een over exposed olifant op een weg, tssss.

29 jan
Vrijdag de dag van de submissions. 's Morgens nog een gamedrive in Buffaloland met onze nieuwe gids Angele van Canada. Ze is zeer goed en weet kleine achtergrond verhaaltjes te vertellen bij de dieren. Ze neemt rustig de tijd zodat je goed kunt fotograferen.
's Middags een chaos aan stress bij de groep om hun fotos op tijd in te leveren. 's Avonds met z'n alle uit eten, erg gezellig om met Tim wat te kletsen over fotografie. Hij is een totaal ander mens dan Paul. Die kan me inspireren om beter te kijken. Tim is een allround fotograaf die een eigen stijl heeft en behoorlijk krap cropped. Hij heeft me geleerd om ook naar de tumbnail te kijken in lightroom wanneer je afsnijdt.
We hebben mn werk besproken en 20 beelden gaan voor de selectie voor volgende maand de database in.

30 jan
4.30 op naar Kruger NP met een weekendtrip. Weer een kans om roofdieren te spotten. Hopelijk houden we het deze x droog. Het begon al goed want al snel zagen de groep van 22 wilde honden weer. Liggend op het asfalt had ik niet zo veel zin om te fotograferen maar ze waren zo aan het dollen. De groep heeft een alpa mannetje die een zender draagt. In de verte zagen we zo'n 6 hyena's, wat toch echt mijn favorieten zijn. We zagen het hol waarin ze leven. Een van hen liep regelrecht op de auto af en Peter zag ik lichtelijk wit wegtrekken. Je kon zo in de ziel van het beestje kijken. Kort daarna zagen we impala kijken naar naar iets en verdomd Mark spotte een honeybatser, deze jongens kom je zelden tegen. Naast giraffen, zebras, hippos, waterbokken, kuddus en springbok blijft het toch een hele ervaring als je olifanten treft. Verbazend hoe gracieus deze enorme kolossen zich voortbewegen. We zagen een enorme oude bull van rond de 55 jaar rond lopen. Je kon de ingevallen ruggegraat goed zien en hij had 1 gebroken oor. De enorme slagtanden staken trots naar voren. Deze jongen had al heel wat meegemaakt en gezien ze in de natuur rond de 60 worden zit het einde er aan te komen. Vele vogels kwamen er voorbij en ik begin steeds meer namen van ze te onthouden. De red saddle bill stork is een soort ooievaar met een geweldige mooie tekening van zwart, rood en geel. Leuk om een paartje samen te zien. Baboons blijven grappug en we zagen ze nu relax flooien ipv wegrennen. We hebben leeuwen gespot, waarvan 1 leeuwin een behoorlijk gat in haar bek had, voormoedelijk is ze ook een x goed getrapt door haar prooi. Ze had nu een soort hazelip en miste wat tanden, toch zag er verder gezond uit en een mannetje beschermde haar wel goed. We hebben zoveel gezien dat ik nu weer als een dolle 800 fotos moet gaan selecteren dus weltrusten!

• 31 Januari 2016 - 10:28

Adri:

Hoe krijgen we die Chinezen aan het verstand gebracht dat dit allemaal onzin is? Hetzelfde met de tijgers in Azië. Moeilijk.

• 31 Januari 2016 - 11:41

Pim Kruithof NMBB:

Mooi verhaal weer, Krugerpark is natuurlijk prachtig om te zien en te fotograferen...hoop dat het allemaal weer gaat lukken, wel hier zondag 31/1 ik zit achter mijn PC voor de laatste dingetjes voor het optreden in Cafe de Noot. We hebben 2 solisten uit het project van de Muziekschool, een bassist en een zangeres. Ruud Blok komt nog even en speelt een nummertje mee....hij neemt officieel en definitief afscheid van de band ..hij gaat verhuizen naar een eiland (Texel geloof) hij stop def. met muziek maken....wel wij gaan lekker spelen in Cafe de Noot om 15:30 uur ...Feddo is erbij gaat dus helemaal goed komen. Groeten van iedereen maar voornamelijk van je maatjes uit de kopersectie....;-)

Hughes and kisses...dear!

Pim Trompetmaatje NMBB

• 31 Januari 2016 - 13:54

Jos R.:

Wat een geweldig leven leef jij toch! Dat van die Chinezen zullen we met z'n allen moeten proberen op te lossen. Maar ja..., wat weten we eigenlijk over hun cultuur... Keertje naar toe dan maar? Er komt een moment dat Lieke begint te begrijpen dat zij niet 'jouw' foto's kan maken (én andersom natuurlijk). Ik zal je niet vragen om haar namens mij een knuffeltje te geven... (Ha!) Echt, fotografie is géén wedstrijd. Richt je op de manier waarop Angele van Canada met haar groep om gaat. Als ik het alleen al léés voelt het al goed. Ik lag ongeveer een kwartier op de grond van het lachen toen ik (opnieuw) las dat je weer veel foto's had gemaakt die je moest selecteren. Geweldig! Ik zie je gezicht voor me...Hahahahaha!
    Hartelijke groet, Jos

• 31 Januari 2016 - 22:54

Pamaja:

Hoe moeten we die chinese aan hun verstand peuteren dat ze net zo goed gemalen kalk kunnen nemen het blijft een probleem maar dat lossen we niet 123 op
    Maar jij maakt in ieder geval hele mooie dingen mee.
    Knuffel van ons en een pootje van Janus.

• 01 Februari 2016 - 20:24

Trieneke:

Jee, wat maak jij veel mee. Hard werken dus en geen vakantie. Prachtige plaatjes nu al. Succes voor de volgende serie.
    Groetjes

• 01 Februari 2016 - 20:24