24-25-26-27 jan African Wildlife - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 24-25-26-27 jan African Wildlife - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

24-25-26-27 jan African Wildlife

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

28 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Zondag gewerkt aan postkaarten voor THAF (the happy africa foundation). Omdat African Impact een non-profit organisatie is komt er geld binnen via THAF. Er is vanuit hoofdkantoor gevraagd om vier ansichtkaarten te ontwerpen die in Dumela en in Kaapstad worden verkocht. Een half jaar database door geploeterd en 3 ontwerpen verder, zijn er een aantal voorstellen opgestuurd. Ben wrg benieuwd naar de reactie. 's Avonds nog een volle maanshoot gedaan. Blijft lastig hoor om sl die kraters goed zichtbaar te krijgen.

25 jan
Vanmorgen weer vroeg eruit voor werkzaamheden bij de waterpoel. Aangekomen in Buffaloland stuitte we op een dode zebra, de aasgieren deden zich te goed aan de verse steak. De groep is lekker groot het schoot lekker op met modder scheppen. Cara vroeg ons naar de rand te komen, waar uitzicht hebben op een groep buffels met een pas geboren kalfje. Ze stond nog wiebelig op de benen. Zo zie je maar dat dood en leven dichtbij elkaar liggen.

26 jan
Op naar Klaserie, eindelijk naar de bush hét echte leven. 's Middags en 's Avonds een game drive, overnachting in een tent en 's morgens een game drive. In een nog niet ondekt gedeelte van Kruger Park. Onze gids heet Greg, goede chauffeur en een vent die er voor gaat om je de mooiste beesten te laten zien. Grappig genoeg droeg hij hetzelfde casio horloge als ik en op vier sec na dezelfde tijd met een twee minuten reserve. Supergrappig! We moeten erg veel moeite doen om dieren te vinden maar dat ik, vind ik, wel het leukst. In de avond begon het weer hollands te plensen onweren. Ik besloot de camera maar in de tent te houden aangezien ik allergisch ben voor ruis en mijn camera nog monstens twee maanden mee moet. En natuurlijk stuitte we op een dier wat zich zelden laat zien nl. het aardvarken. Verder de big drie gezien want de leeuwen en luipaarden waren niet thuis. 's Morgens zonsopgang aan een meertje met nijlpaarden. We schrokken toen er drie uit de bush kwamen opduiken. Alles onder controle hoor maar als je weet dat er jaarlijks meer menselijje slachtoffers zijn van nijpaarden dan krokodillen kun je je indenken dat je je uit de voeten maakt. Verder mooie vogels gezien waaronder visarend met vis en marshall eagle en enorm veel ijsvogels. We hebben wen enorm tijd gehad en die is tevens snel omgevlogen.

27 jan
Ochtend game drive, tent leeg maken en terug naar Dumela Lodge. Wat een te gekke tijd, zou zo weer gaan!

• 28 Januari 2016 - 09:23

Loekie:

Hoi Diana,
    Wat een prachtig verhaal weer. Daar was je voor gekomen. Toch gek dat er op deze wereld nog steeds plekken zijn waar nog nooit iemand is geweest.
    Geniet er van.
    Hartelijke groetjes,
    Loekie

• 28 Januari 2016 - 10:40

Jos Ruijssenaars:

Hallo Diana! Kijk, dát soort verhalen gaat er hier in als koek! Je enthousiasme spat er van af! Wat hartstikke fijn voor je. Helpt het als ik wat harder schreeuw om foto's? Ben zó benieuwd! (niks forceren hoor) Bij dat stukje over je camera heb ik enorm gelachen, ik dacht Nikon stofdicht en dampdicht was...?
    Heel veel plezier daar! Hier zijn de voorbereidingen voor Amersfoort Fotostad 2016 begonnen. Heel andere koek. Hartelijke groet uit Amersfoort!

• 28 Januari 2016 - 10:49

Titia:

Oog in oog met een Hippo! Dat is niet niks! En inderdaad, wegwezen is dan echt de beste optie want die dieren zijn behoorlijk snel.
    Wat een leuke verhalen allemaal. Blijven schrijven hoor, we genieten ervan.
    Groetjes
    Titia en Goran

• 28 Januari 2016 - 11:51

Diana Beekvelt:

@Jos
    Jaaa, ben aan het selecteren en editten. Enorme klus als je bedenkt dat ik na een drive zo’n 200 fotos te bekijken heb. Vrijdag hebben we de laatste aanleverdatum voor de database.
    In het weekend zet ik een paar topshots online. Dussss nog even geduld!

• 28 Januari 2016 - 17:48

Adri:

Goed bezig!!!!

• 30 Januari 2016 - 18:30

Pamaja:

Wat maak je toch veel mee en schrijf je weer hele mooie verhalen daar zullen ook wel weer hele mooie foto,s bij horen we zijn benieuwd wat dat allemaal heeft opgeleverd.
    Geniet er maar van want voor je weet is het weer afgelopen.
    Dikke knuffel van ons.

• 30 Januari 2016 - 19:17

Gert:

Fijn dat je je draai nu goed gevonden hebt. Ben heel benieuwd naar beelden enne...vergeet niet te genieten (zonder camera) en neem je rust. Groetjes Gert