31 jan 1-2 feb Nieuwe ronde, nieuwe... - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 31 jan 1-2 feb Nieuwe ronde, nieuwe... - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

31 jan 1-2 feb Nieuwe ronde, nieuwe...

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Nog aan het nagenieten van de leuke dag gisteren en werken aan de restyling van dd nieuwsbrief. 's Middags kwamen de nieuwe mensen binnen. Yourik (NL) voor Community, Amanda (USA), Thijs (België) voor Photography en Anoup (Australie) als stagiaire van Tim. Hij gaat een zelfde tak opzetten in Zambia.

1 feb
Vandaag een dag voor heel veel informatie voor de guys. En ik ben erg benieuwd naar de workshop van Tim. Hij geeft zijn lessen op een andere manier, niet vanuit techniek maar vanuit zelfontwikkeling. Geen regeltjes maar in kennis door onderzoeken. Ben het niet altijd eens met hem maar heb al veel geleerd van hem. Zijn manier van croppen en manipuleren zijn veel extremer. Ik merk dat ik langszaam de jas van grafisch designer aan het uittrekken ben, wat de creativiteit ten goede komt.
's Middags de eerste game drive voor de mannen. Voor Ange, de gids, de eerste x alleen in Buffaloland. We hadden alle geluk van de wereld want door de walkie talkie kwam een bericht dat er luipaard is gespot. De ranger bracht ons naar haar toe. Een prachtige beest, op 20 meter afstand keek het ons aan. Niet wetend wat wij voor haar zijn, vriend of vijand. Ze heet Ncile en herkenbaar aan haar lange staart. Ze is moeder geworden van twee welpjes die we niet te zien kregen. Zo'n 8 minuten keek ik haar aan en heb enorm respect voor haar. Hopelijk mag ik haar nog eens ontmoeten. Tien minuten heeft een kudu mannetje alarm geslagen om de omgeving te waarschuwen voor Ncile's aanwezigheid.

2 feb
Sunrise shoot, hopelijk hier. Sorry maar ik kan er zo weinig aan doen maar de romantiek gaat er gauw af als je door sprikkeldraad een sprookje wilt vastleggen.
Verder een dag vol met lessen van Tim.

3 feb
Ochtend drive in Buffaloland met Willem als guide. Ik kan het verschil tussen Ange en Willem erg goed merken. Het gaat om timing en positie van de wagen. Maar tevens de passie voor de natuur. Het duurde even maar bijna op het eind zagen we neushoorns, black en white. Ook moeder met Tima, heerlijk om te zien hoe goed het met haar gaat.

• 04 Februari 2016 - 09:13

Joke:

Fijn om even te lezen Diana, na het televisieprogramma gisteren van Zembla over de touristenjacht in Afrika, afschuwelijk. geniet ervan schiet mooie plaatjes ipv de dieren zelf. Groetjes uit Gapinge

• 04 Februari 2016 - 11:15

Jos Ruijssenaars:

Goed zo Diana! Ik ben blij om te lezen dat je de jas van de grafisch ontwerper uit doet. Dóórgaan daarmee (wat mij betreft). De kennis daarover gaat nooit verloren maar fotografie is echt iets anders.
    Afstand, analyse en dan tóch onder de huid van je onderwerp kruipen, mooi! Desnoods door het prikkeldraad heen. Dat zie je later niet meer en de kijkers naar jouw foto's al helemaal niet. Heel veel plezier vooral! Hartelijke groet, Jos R.