21-22-23 jan Kinyonga en werk - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 21-22-23 jan Kinyonga en werk - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

21-22-23 jan Kinyonga en werk

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

24 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag naar Kinyonga reptielencentrum, hier fotografeert National Geograhic ook. Ben zeer benieuwd wat ik kan verwachten. Reptielenhuizen die ik ken zijn voornamelijk ingericht met terrariums met refecterend glas in slecht verlichte ruimtes.
Bij aankomst worden we verwelkomt door de staf. De shoot begint met twee cobra's in het zand buiten. Voor vrijwilligers liggen er matten waar ze op hun buik de telelenzen mogen uitschuiven tot het maximum om alle details van deze slinkse gevaartes te kunnen vastleggen.
Voor de fotografie assistent ligt er niks dus met je lichaam op t scherpe zand dan maar. Daarna de baboonspider die we daarna ook mochten vasthouden. Het valt me op hoe voorzichtig ze met de dieren om gaan met enorm veel geduld en respect. Ze geven ons alle tijd om goede fotos te maken. De baboonspider is iets kleiner als een bananenspin. Wanneer je die in je handen hebt voelt dat enorm raar. Zo gratieus en vederlicht wandelt ze van je ene hand naar de andere. Het is een spin die een gat in de grond graaft en zo'n acht jaar wordt. Ze mag ze niet in gevangenschap leven want daar staat een grote gevangenisstraf op.
We gaan door naar een andere plek met een leguaan en een hagedis. De tong van die hagedis is enorm lang. Je stopt een meelworm tussen je lippen. Met de grootse snelheid schiet zijn plakkerige tong gericht op de meelworm zo zijn bek in. Zie dat maar eens scherp op de gevoelige plaat te krijgen.
Lunch en de kans om een python vast te houden. Te gek hoor om zo'n zware sjaal om te krijgen.
De sessie wordt beindigt met een boomslang, groene en zwarte mamba. Ze brengen voorzichtig de slang in een boom en nu kun je vanuit alle hoeken mooie close-ups maken. Als je bedenkt dat de black mamba een van de giftigste slangen ter wereld is, dan besef je pas hoe waardevol deze fotos zijn.

22-23 jan Back to the office
Weekend even rust genomen en geen excursies geplanned. Ik mezelf toe gezegd dat ik de nieuwsbrief een restyling zou geven. Ontzettend veel werk maar goed, hopelijk is het t waard. Aan het eind van de dag een plan met een eerste opzet verstuurd naar Tim en hij was erg enthousiast.

Vandaag een volgende klus. THAT (The Happy African Foundation) heeft vier nieuwe postkaarten nodig. Tim heeft gevraagd om een design te maken en beelden te zoeken. Half jaar database door geploetert. Maar uiteindelijk na dinner de zaak afgerond. Hopelijk kan Tim een goede selectie maken tussen alle leeuwen, olifanten, zebra's, giraffen, buffalo's, kuddu's, impala's en lilac breasted rollers.

Vandaag te horen gekregen dat ik morgen mee kan naar Klaserie. Eindelijk de wilde natuur in met overnachting in tent. Kijk er enorm naar uit!

• 24 Januari 2016 - 21:29

PIM:

Erg spannend allemaal...reptielen wel mooi maar ik heb het daar niet zo op.....jij hebt in ieder geval wel de Big 5 gezien en op de camera vastgelegd...kunnen niet veel mensen zeggen..!!
    Wel dear,... weer een dag in de jungle overleefd......hou vol...;-)

trompetmaatje NMBB

• 24 Januari 2016 - 21:46

Mapaja:

Weer een leuke ervaring in je dagboek, dat maak je misschien nooit meer mee en dat moet je goed onthouden ,
    Ben wel benieuwd wat er nog in petto is.
    Elke dag weer anders ,SPANNEND allemaal.
    wachten met spanning op de volgende ervaringen.
    Groetjes en PAS goed op XXX

• 24 Januari 2016 - 22:15

Adri:

Fijn dat alles weer naar je zin gaat, nog ruim 2 maanden plezier te gaan!!!

• 25 Januari 2016 - 10:38

Jos R.:

Wat een aaneenschakeling van hoogtepunten! Ik kan me voorstellen dat je weer lekker in je vel zit en volop meedraait. En nu toch de wildernis in, in een tentje... Inderdaad: spannend! Hartelijke groet! Jos R.

• 25 Januari 2016 - 12:45

Loekie Verhart :

Hoi Diana,
    Geweldig verhaal van de reptielen. Jij liever dan ik. Lijkt me heel griezelig.
    Goed te zien dat je het weer helemaal naar je zin hebt.
    Ben benieuwd naar je jungleverhaal met overnachting.
    Groetjes,
    Loekie