13-14 januari 2015 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 13-14 januari 2015 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

13-14 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Diana

14 Januari 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

13 jan
Vandaag staat tuinieren op het programma. Wat concreet betekent dat we de vlindertuin omploegen tot groentetuin. En ja, laten we dat gezellig om 9 uur doen want dan is het heeeelemaal niet warm. Aan het eind werd er een vuurtje gemaakt waar verse maiskolven op werden geroosterd. Na de lunch zijn we gaan vissen in het meer. Wat hier betekent dat je een net uitzet en dan gezellig met de groep gaat keten om de vissen je net in te krijgen. De vissers in dit meer zijn in een plastic kano met twee man rondjes aan het peddelen. Ze hebben een steen aan een touw en plonsen zo hard mogelijk om zo de vissen in hun net te krijgen. In het meer zwemmen bijvoorbeeld Tilapia. Na het zwemmen ben ik nog teruggegaan om openbill stork te fotograveren vanaf het water. Helaas kon ik niet dichtbij genoeg komen voor t ultieme shot maar t idee was leuk. s' Avonds een documentaire gezien. Als ik het zo'n beetje inventariseer heeft t project zo'n vier jaar geleden zijn hoogtepunt gehad qua media attentie gehad in verschillende programma's als animal planet etc. Als ik het goed heb kunnen zien is dan ook het laatste update van de website geweest. Het voeld als een aflopende zaak bij het ontbreken van een ambassadeur als Ravi die met zijn charisma het project laat leven. De patient wordt nu levend gehouden bij gebrek aan nieuwe mogelijkheden. Soms lijkt t alsof ze het voor het eerste jaar doen. We zijn in iedergeval de eerste groep van Chataranga. Hij doet zijn best maar is te verlegen om initiatief te tonen. Hopelijk komen inze ideeen in de volgende groepen in aanbod.
Dan heb ik jullie nog niet verteld over mijn tuktuk-verslaving. Die schattige drie-wielers die daar als off-road jeeps door het landschap crossen. Als liefheersbeestjes rijden ze door gaten en geulen afgeladen met soms wel zeven man. Wat zijn deze grappig zeg!
Oké, we zijn weer klaar met de ovservatie in de boomhut waar we weer kunnen vaststellen dat de grote artiesten weerom niet zijn komen opdagen.

14 jan
Vanmorgen opgestaan met sri lanka pannekoeken. Het lijkt op onze pannekoek maar er wordt kokos, bruine suiker en stroop op gedaan en opgerold als een soort loempia.
We gingen een boswandeling maken op zoek naar poep, dichtbij de boomhut. Tot je enkels in de modder het moerasgebied in. Geen nieuwe poep gevonden maar gelukkig werd deze warme inspanning onderbroken door een verkoelende rivier. Kleine watervallen gaven het geheel een tropisch tintje. We hebben heerlijk geschommelt op een dikke liaan die wel 20 meter de lucht in tegen een boom aan groeide. Terug naar de werkelijkheid vervolgde we onze tocht die plots werd onderbroken door de aanwezigheid van een vers spoor van een olifant. We hebben nog even verder gewandeld maar Siriya maande ons toch terug tegaan omdat we de olifant niet zouden kunnen horen door de watervallen.
Terug op basecamp stond er rijst met pittige curry op ons te wachten. Nog twee uur en gaan Carol en Sarah ons verlaten, zij gaan terug naar Kandy. Sarah heeft daar drie maanden gewerkt in een kinderopvang. Donderdag komt daar de Paus langs dus toch een speciale dag.
Net het zooitje gedag gezegd in het dorpje Hattipola. Zit weer in de boomhut. Truus en ik zijn nu nog de enige hier de komende dagen.

• 14 Januari 2015 - 16:34

Bert:

Het is even wennen te lezen over de combinatie pannekoek en daarna poep.... :-)

• 14 Januari 2015 - 16:44

Adri Wondergem:

Hoi Diana,

Jammer dat het op een laag pitje staat, hoop idd. dat het project weer een nieuwe impuls krijgt op een of andere manier. Maar ik neem aan dat je je toch wel vermaakt!

Groetjes,
    Adri

• 14 Januari 2015 - 16:51

Titia:

Ik lees 't al, het is afzien daar!