10 - 12 januari - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 10 - 12 januari - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

10 - 12 januari

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Januari 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

10 januari
5.15 de wekker de reis naar Knockels Range Mountains. Deze bergreeks wordt genoemd naar de vier knokkels van je vuist. Op naar de top van de 1ste knokkel. Het was mistig dus dat bedierf de pret een beetje maar gezien we in een busje waren gaf dit fotografisch gezien niet zo veel. Het laatste stuk van 2 km moesten we omhoog wandelen. Een asfaltweg wat eindigde met een elektriciteitstoren. Viel me erg tegen hoor. Daar en tegen gingen we naar Horton Plains NP naar de small worlds end. Wat een prachtige wandeling en eindigend in een groot applaus. Een geweldige klif waarvan af je meters naar beneden kunt kijken. We hadden een geweldige timing want we waren daar alleen met onze groep. Prachtig moment, ik heb daar een potje zitten janken om het verlies van mijn oom Hans. Een heel dubbel gevoel om aan de andere kant van de wereld te zijn. Op de terugweg nog een heerlijk kopje thee gedronken in een winkeltje. Daar stuitte we op de o zo heerlijke Diana Chocolate repen!-¿

11 januari
Lekker vroeg op om met twee duitse vrinden Steffie en Pascal
de zonsopkomst te bekijken. Zij zijn hier t weekend om een promofilm te maken voor het SLWCS-project. Zij plaatsen dit op hun website als mensen zoeken naar leuke accommodatie. Samen Syria, Chyntaka en hen de berg op om te genieten van het uitzicht.

Om te bewijzen dat er hier toch echte olifanten zijn hebben we een trip naar Waganuwe NP gemaakt. Hier zitten gemiddeld 350 olifanten die kunnen trekken naar Elephant Corridor waar ook de boomhut staat. Naast dat er veel mooi plekken zijn, zijn er ook enorm veel vogels in dit park. Uiteindelijk stopte we bij een grote groep van circa 40 olifanten. Veel vrouwtjes en weinig schade van menselijk geweld, Leuk om te zien hoe de kleintjes hun tantes kopieëren in het eten van mana, een soort gras wat zij lekker vinden.

12 januari
Vanmorgen lekker geslapen, eindelijk na een week. Op het programma vandaag zandtraps maken en controleren. We lopen door een stuk tropisch woud waar er op verschillende plekken wit zand wordt neergelegt om sporen te vinden. Zo kunnen ze in kaart brengen wat voor dieren er zich bevinden. Concreet betekent dat voor ons dat we rijstbalen gevuld met wit zand de jungle in moeten slepen. Uiteindelijk zijn er sporen gevonden in de eerste twee sandtraps van herten, everzwijnen en misschien luipaard. Ik zit nu weer in de boomhut met uitzicht op twee buffels maar die schijnen niet mee te mogen doen in dit spel. Kortom een houten kont en weer geen olifant te bekennen. Aangezien het gras (mana) meer dan twee kontjes hoog is verwacht ik dat ze al een hele tijd hier niet zijn geweest. Dit is in principe voor t onderzoek goed. Wanneer er in het droge seizoen hier geen olifanten zijn maar in het natte seizoen wel dan is er een half jaar een probleem met ze. Er wordt gedacht om een buslijn op te zetten die de mensen zo veilig door het gebied kan vervoeren.

• 13 Januari 2015 - 09:42

Margreet:

is ook een heel dubbel gevoel dat je niet in de buurt bent van de familie dat voel ik ook zo
    Maar ik denk wel heel veel aan ze.
    Je maakt nu wel heel veel mooie dingen mee.
    Geniet er van en en tot het volgende verslag.
    Knuffel van ons

• 13 Januari 2015 - 11:44

Bert:

Ja ik kan bevestigen dat de Plains wandeling geweldig is inderdaad.
    Dank voor je aardige blogs en goede reis verder gewenst!

• 13 Januari 2015 - 12:54

Loekie Verhart :

Hoi Diana,
    Ja, gecondoleerd met het verlies van oom Hans. Moet je aan de andere kant van de wereld verwerken, heel verdrietig. Dank je wel voor weer een goed verslag. Wij zijn er eind 2003-begin 2004 alleen maar daarheen getrokken met de taxi.
    Fijn dat je zo geniet van het zo mooie eiland.
    Ik zie uit naar je volgend verslag.
    Loekie

• 13 Januari 2015 - 14:10

Jos Ruijssenaars:

Hee Diana! Nog even geduld met die olifantjes..., die weten nog niet dat je er bent, denk ik. Er is vast wel een manier om dat te regelen. Beetje met poep gooien misschien?
    Moet heel vervelend zijn om in je eentje het verlies van je oom te verwerken. Sterkte daar mee.
    Door je verslag krijgen we wel een goed beeld van wat je meemaakt. Ben ook benieuwd naar de lanschappen die daar toch ook zijn, of is het allemaal bush? Heel veel plezier nog! Jos R.

• 13 Januari 2015 - 19:26

Adri Wondergem:

Hoi Diana, Margreet en Gerry,

Ik begrijp uit dit bericht dat jullie oom/broer/zwager is overleden. Gecondoleerd en veel sterkte met dit verlies.

Groetjes,
    Adri