Voorbereiding op de grote oversteek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu Voorbereiding op de grote oversteek - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

Voorbereiding op de grote oversteek

Door: dianabeekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Vandaag een lekker bijkom-dagje. Zit nog bij Misha en Susan maar iedereen is lekker de deur uit dus heb heerlijk mijn tas opnieuw ingepakt, mailtjes gelezen en vooral gekeken wat het reisplan gaat worden. Vanavond om 20.10 vlieg ik naar Adelaide en moet ik om 8:00 weer op het vliegveld zijn om te vliegen naar Auckland Nieuw Zeeland over Sydney. De accommodatie heb ik al geregeld en nu nog de transfers van vliegveld naar hostel. Jaah, reizen is ook veel regelen. Het gaat me steeds beter af.

Ik heb op de website gekeken van de familie die ik in de Grampians ben tegengekomen en het is erg leuk om ze zelf te ontmoeten. Hier het linkje:
http://www.freedomfamily.info
Ze vind het erg leuk als je een reactie plaats of haar volgt via de socisl media.

Zit nu op Susan te wachten want ze gaat me wegbrengen naar het treinstation.
Ik ben erg benieuwd hoe niew zeeland eruit ziet maar eerst kijken of we er komen de aankomende dag is een reisdag en zit ik voornamelijk op het vliegveld. Heel benieuwd wie ik daar weer ga tegenkomen.

Had jullie nog niet verteld over myn terugreis in de trein naar Melbourne vanuit Mt Gambier. Daar vroeg ik een vrouw of we ook op Footscray zouden stoppen. Ze beaamde het. Velvolgens krijgt ze een telefoontje en barst ze in tranen uit. Het was zo ellendig om te zien dat ik vrieg of ik haar ergens mee kon helpen. Ze schudde haar hoofd. Ik heb haar toen een energieke knuffel gegeven. Dat was het enige wat ik op dat moment kon bedenken. Ze liep naar de toiletten en toe ze terugkwam bedankte ze me voor de knuffel. Die had net nodig, ze had haar vriendin 's middags begraven en ze had het er even moeilijk mee. Ze gaf me haar adres en nodigde me uit voor een drankje. Zo zie je dat je met een klein gebaar een enorm goed gevoel kan overhouden.

Verder heb ik jullie niet onnodig ongerust willen maken maar in Walhalla heb ik tankwater getapt wat niet geschikt bleek te zijn voor drinkwater. Toen ik 's avonds mijn fles omspoelde kwam er een dode spin en een levendige worm uitvallen. Je snapt dat ik enorm geschrokken was. Wist dat ik verkeerd water had gedronken maar voelde me verder goed. De volgende ochtend waren mijn darmen van streek en ben naar de dokter geweest. Er zijn testen gedaan en ik heb vandaag de uitslagen gehad en ben reeds gezond verklaard. Ik heb Heidi van CVA opdracht gegeven om mijn vriendje worm door het toilet te spoelen op de hoop dat hij een beter onderkomen gaat vinden voor de rest van zijn leven.
Goed, ga mijn spullen pakken en op naar het vliegveld.

  • 30 Januari 2012 - 12:33

    Gerry En Margreet:

    Wat een klein gebaar een knuffel een arm om iemand schouders al kan doen heel goed van jou.
    Als je dit leest zal je de oversteek naar Nw. Zeeland al hebben gemaakt ik hoop voor je dat het niet zo heel erg heet is.
    Dat je in Nw.Zeeland maar net zoveel spannende momenten mag beleven want voor je het weet
    is het voorbij de tijd gaat zo snel. liefs Gerry en Margreet (we houden van je)

  • 30 Januari 2012 - 15:04

    Hans En Trieneke:

    Oh wat zal je geschrokken zijn toen je die spin en worm uit die kan zag komen. Ik zou ter plekke over mijn nek zijn gegaan. Gelukkig dat je er verder niets van over hebt gehouden. Zo zie je maar dat je lichaam sterker is dan je denkt.
    Succes met de volgende trip.

  • 30 Januari 2012 - 15:05

    Annemiek,:

    Hoi Diana,ja,the Grampians,the Balconies,The Lakes,the Pinaccles!! prachtig vonden wij het daarBlij dat je hier ook zo van genoten hebt.Ben heel benieuwd hoe je N.Zealand vindt.Wel heel anders he.Geniet nog maar van je laatste maand.Pieter en ik bliven je volgen.Liefs P+A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 43267

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: