The Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: dianabeekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

29 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Donderdagochtend mocht mee camperen met Misha en Susan. Een lang weekend tussen bergen. Het is prachtig om zo dicht tussen de bergen te kunnen lopen en de ene waterval is nog mooier dan de andere. Op de camping hebben we de tent op gezet en naar een waterval geweest. 's Avonds kwamen de kangaroo's op het terrein gras eten. Er waren er wel een stuk of 20.Gaaf om die bushcows eens van dichtbij te zien. Lekker 's avonds onder het genot van een kopje thee met Misha zitten keuvelen over hollandse koetjes en kalfjes. De nacht was enorm koud en ik had wel twee uur nodig om mijn voeten warm te krijgen en in slaap te vallen met al mijn kleren aan. De volgende morgen was het al vroeg feest want alle vogels waaronder hordes kakatoes zaten te schreeuwen in de bomen. Het echt leuk om zo'n dierentuin om je heen te hebben. We hebben vandaag de Mc Kenziewatervallen gedaan en de Balconies. Prachtig om te zien hoe de mensen van stenen mooie stapeltjes hebben gemaakt. Het uitzicht op de Balconies was adembenemend mooi. Je had zo'n ruime blik over het land dat je je maar een heel klein mensje voelt. Lekker pasta gemaakt en nadat de kinderen op bed lagen hebben we een flesje wijn open gemaakt (sinds weken weer alcohol in het lichaampje) en naar de immense sterrenhemel gekeken. Het leukste vond ik de ochtendklim met de buurman Sam op de Pinnacles. Binnen een gesprekje van tien minuten kon met hem mee en lag ik in een swag naar de sterren te kijken. Deze familie is gelijk met mij vertrokken vanuit Gipsland met een 4WD en een klapcaravan, twee kindern van 1.5 en 3 en een jonge hond op rondreis. 2 Jaar willen ze rondtrekken met hun mobiele huis. Prachtig stel die het wel op een hele vrije manier willen doen. Leuk om met ze te praten en de energie te delen over het leven.4.30 Werd ik wakker en vertrokken we in het holst van de nacht. We kwamen nog een dingo of vos tegen en een mannetjes kangaroo die mee sprong met de auto. De klim was een pittige en Sam had de pas er in 2.2 km in een half uur. Lekker om jezelf even te mogen afmatten. De Pinnacles waren ontzettend prachtig en we waren ruim op tijd voor de zonsopgang. Later zagen we dat er nog een andere route was naar het platform op de rand van de bergkim. We hadden niet helemaal de officiele route genomen naar boven. De zon kwam op en we konden ons opmaken voor de terugreis. Deze was veel makkelijker bergafwaarts en we waren net op tijd want de eerste busjes met toeristen kwamen al naar boven. Wat een prachtige dag. Tent opruimen en weer terug naar Melbourne!

• 29 Januari 2012 - 10:17

Gerry En Margreet:

Hoi Diana fijn dat je het zo naar je zin hebt en veel mooie dingen en met veel mensen
    fantastische momenten beleefd.
    Zo in de vrije natuur en met alle dieren in het wild daar voel jij je wel op je gemak.
    Er zullen wel heel mooie foto,s genomen zijn we zien ze wel als je teug bent .
    Hier is alles oké dikke knuffel Gerry en Margreet

• 29 Januari 2012 - 13:57

Trees:

Diana dit is volgens mij genieten waar je was met al die watervallen en beesten.
    Pas goed op jezelf met al die vreemde mannen mee te gaan.
    Grapje hoor want je weet wel wat je doet.
    Hier alles grouw en grijs buiten maar het gaat vriezen heerlijk hoor!
    Knuffel Trees en Jan.