Auckland, tweede reisdoel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu Auckland, tweede reisdoel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

Auckland, tweede reisdoel

Door: dianabeekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanuit Adelaide vroeg op gestaan en Auckland gevlogen. Zat helaas niet bij het raampje maar wat ik kon zien was prachtig. Vanuit de lucht is Nieuw Zeeland al mooi. Ik kwam in de bus al iemand tegen van Great Barrier Island. Ze werkte vaak met backpackers in haar hostel/irish pub. Ze boodt me gelijk een baantje aan! Aangekomen in mijn acco werd ik geholpen door een zeer vriendelijke dame. Even eten kopen en dan snel naar bed want ik heb maar 3 uur geslapen. Van deze plannen kwam niets terecht maar in plaats daarvan zat ik met zeven andere gasten aan een tafel japans te eten. Het is ongelofelijk hoe vriendelijk de mensen hier zijn en hoeveel gasten uit zuid-amerika hier zijn. Gesproken met een gast uit Argentinie die hier met zijn contrabas aan het reizen is. Op mijn kamer twee gasten uit Uragua weet niets eens hie je dat goed schrijft. Misschien ga met een van hen mee naar Waiheke een eiland met mooie natuur. Vandaag naar Auckland Art Gallary Toi O Tmaki geweest. Even googlen voor mooie foto's van het gebouw. Een prachtige mix van oude en nieuwe moderne bouwstijlen vormen een mooi spel. In Albertpark wordt op dit moment gebouwd aan de lantaarnfestival ter ere aan de samenwerking tussen China en Nieuw Zeeland. Het hele park zal verlicht worden met honderden lampionnen. Ik voel me hier zo thuis. De mensen op straat zijn vrolijk, zelfs van de bedelende mevrouw op de hoek krijg ik nog een glimlach toe geworpen. Ga weer lekker de hort op en de boel verkennen. Groetjes di

• 01 Februari 2012 - 11:17

Loekie Verhart :

Hoi Diana,
    Ik vind het heel leuk en spannend om al jouw reiservaringen te lezen. Volgens mij doe je ervaringen op voor jaren. Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ook nu met je tweede reisdoel.
    Ik zie trouwens dat de temperatuur wel een beetje anders is dan in Australië.
    Nog veel plezier met het lantaarnfestival.
    Liefs, Loekie

• 02 Februari 2012 - 20:19

Hans En Trieneke:

Hé hé, niet te leuk gaan vinden daar hoor. Wij willen jou weer zien op 1 maart. Het hele park met die lampionnen zal wel een aparte ervaring zijn. Ik zie dat de temperatuur ook gaat oplopen wer. Wees maar blij want hier loopt het alleen maar naar beneden. Bijna kunnen schaatsen en de sneeuw komt er ook aan. Ook lekker maar zoveel kleren aantrekken dat Sjors ongeduldig wordt.
    Genieten maar weer. Doeii