6-daagse busreis hoogtepunten Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu  6-daagse busreis hoogtepunten Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

 6-daagse busreis hoogtepunten Nieuw Zeeland

Door: dianabeekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

16 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

11 Feb Dag 1 Hahei
Vanmorgen opgestapt in Auckland na een illegaal, kort nachtje in het CVA-house. De bus is vol met 24 mensen die ieder een gedeelte van een trip naar Christchurch op zuidereiland doen. De reis naar Hahei is niet zo inspirerend en het is bewolkt en miesert maar aangekomen in Hahei is het prachtig en kom de zon weer door. Het lijkt wel alsof alles wat ik wens uitkomt de laatste dagen. Ik heb me opgegeven voor een middagje kajakken. Waaatt een ongelofelijke ervaring was dit. In Hahei waan je je al in paradijs, goudgeel strand en allemaal kleine vulkanische eilandjes, maar vanaf het water is het onbeschrijfelijk amazing. Blij dat ik (als enige) ben gegaan. Aan het eind zouden ze me afzetten op hotsandbeach tot ik erachter kwam dat ik ergens mijn fleecetrui was verloren. Tegen de tijd dat ik hem had gevonden en terugrende reed de bus weg. De mensen met een goldenretriever had ik net daarvoor aangesproken en zij boden mij aan om me te brengen. Mensen zijn hier geweldig! De warmwaterpool moet je zelf scheppen en tegen de tijd dat ik aan kwam was het hoogtij aan het worden. Daar trof ik mijn groep weer aan en zijn net terug voor BBQ. 's Avonds wat gasten leren kennen en met een groepje meiden zitten kaarten. 
12 Feb Dag 2 Rotorua
Vanmorgen zouden we de zonsopgang op het strand doen ware het niet dat het regende en hard waaide. Ontbijten en hup de bus in op weg naar Rotarua. In de stad ben ik naar een museum geweest wat een voormalig badhuis was met thermaal modder. Mensen met huidproblemen konden daar hun wekelijkse modderbad nemen. Tweede gedeelte was een expositie van Bryan Brake , Nieuw Zeelandse
 fotograaf van National Geographic en later regisseur. Je kon naar de top voor een uitzicht over lake rotorua. 's Middags aangekomen in een Maori-village. Daar werden we cerimomieel ontvangen en alles uitgelegd over de Maorie cultuur. We hebben een song geleerd die we 's avonds moesten opvoeren. We sliepen in twee traditionele huizen. Grappig was om te zien toen Jim een huis in ging alle meiden eruit vluchtten. Jim snurkt nl. :P. We hebben traditionele, ondergrondse ovenbereid avondeten gegeten. Er werd een traditionele haku opgevoerd. Nog heerlijk nagebabbeld met een aantal gasten van de groep rond het kampvuur gezeten en toen heerlijk in mijn maoriebedje gestapt.
13 Feb Dag 3 Whakahoro
Vanmorgen naar een warmwater rivier gegaan waar ik een heerlijk heetwaternad heb genomen in een prachtige, natuurlijke omgeving met kleine waterval. Daarna naar Secret Lake gereden, een modderpoel waar de aardkorst zo dun is dat er luchtbellen en stoom naar boven komen. Gek land is dit toch met zijn vele vulkanen, meren en regenwouden. Haku Falls gezien waar het mooie turquoise water met een enorme rotgang naar beneden stort. Langs Lake Taupo gereden waar we naar onze Blue Duck Lodge gaan. Een eenvoudig maar mooi gelegen lodge. We konden ons voor verschillende dingen opgeven waaronder paardrijden. Heerlijk op een paardje door bergen gesjokt. We werden beloont met een geweldig uitzicht vanaf de top. Het was zo'n 3.5 uur rijden met Git, mijn paard. Een soort truck die je de sporen moest geven. Waren ex-racetrack paarden. Chat de breedgeschouderde gids en verzorger had een speciale band met ze. In zijn woorden: het zijn mijn vrienden en wil goed voor ze zijn. Het is gewoon heerlijk om rond te rijden zonder motorgeluid enkel de cyclade die hun avondconcert geven. Na afloop stond er een geitenstoofpot klaar, de locale specialiteit hier. Oh bijna vergeten in deze streek komt er een honing vandaan. Lekker gaan slapen om me voor tebereiden op de 18 km wandeltocht naar de top van de vulkaan. 
14 Feb Dag 4 Tongariro NP
Vanmorgen vroeg opgestaan om de Tongariro Crossing te wandelen. Zoals Dallas vertelde een stevige wandeling met een lastige klim aan het einde. Ben benieuwd of mijn benen het volhouden na gisteren! Het is rotweer, regen en geen enkel stipje blauwe lucht te bekennen. We stappen in de bus en worden afgezet bij het startpunt van de wandeling, deze zou zo'n 7 a 8 uur gaan duren voor 19,4 km. Met volle moed zijn we van start gegaan op zoek naar Hobbits! In deze omgeving is Lord of the Rings opgenomen. Jammere was alleen dat het harder begon te regenen en waaien maar vooral dat door de mist je geen enkele klap zag! Het zicht was soms nog geen 50 meter. De eerste fase was vlak en goed te doen. Fase twee was erger want er kwamen trappen, veul trappen. Het tempo viel enorm terug voor Diana en de wandeling begon trekken te vertonen van een drillcamp. Dit gevoel werd nog eens versterkt doordat ik werd ingehaald door een groep militaire van de luchtmacht. Het gedeelte van de Redcrater was enorm zwaar maar stapje voor stapje kom je ook aan de top hoor! Inmiddels hadden de groep meiden waarmee ik de kamers deelde: Stef, Line en Louise mij ingehaald en samen zijn we op de rand van de krater gekomen. Het uitzicht was wonderbaarlijk .... niets kon je zien door de dichte mist! De tocht naar beneden kon beginnen waar we verrast werden door een aantal kleine, helder tuqouise meren. Prachtige kleuren die op de foto's niet zijn terug te vinden maar je zult me moeten geloven, het maakte deze afgrijselijke zware tocht waard. Het begon weer te regenen en we klauterde naar beneden het regenwoud in. Zo'n 5,5 uur later waren we plotseling bij het eindpunt beland waar de bushalte stond. Na een tijdje blauwbekken werden we weer opgehaald waar we getrakteerd werden op een warme douche. Barre tocht zonder medaille maar staat genoteerd op het lijstje; moet je toch een keer gedaan hebben in je leven.
15 Feb Dag 5 Wellington
Vroeg weer opgestaan en ooohh wat een spierpijn in mijn kont. Het leek wel of er een bus overheen gereden was. Niet alleen ik had dit fenomeen maar de hele bus liep alsof ze vanachteren waren genomen ;P We pakten onze spullen bij elkaar voor de busreis naar Wellington. Ik kon nu een reisplannetje maken voor de resterende dagen. Stef naast me was binnen een paar minuten in dromenland maar snurkt gelukkig niet zo hard als Jim. Hij sliep trouwens voordat hij kon zitten geloof ik. Aangekomen in Wellington was het nog steeds zwaar bewolkt met af en toe regen. We hebben het museum Te Papa bezocht waar je een gesimuleerde aardbeving kon meemaken. Verder een hoop opgezette dieren en een mega grote inktvis van 4,5 meter. Gevangen op Antartica. Samen een hapje gegeten aan de haven en de laatste avond gevierd in een Engelse Pub.
16 Feb Dag 6 Wellington
Vanmorgen erruggg vroeg opgestaan om samen te ontbijten en de groep uit te zwaaien. Zij reizen door naar Zuider Eiland. Mijn reis blijft op Noorder Eiland want de tijd is te kort om de afstand af te reizen. Kom nog een keer terug voor dit gedeelte, denk ik. Mijn plan is om de oostkust richting Gisborne te gaan. Ik las dat je daar kunt duiken met haaien in een kooi. Dat lijkt me wel wat!

  • 15 Februari 2012 - 21:24

    Margreet/gerry:

    Je bent wel sportief bezig watersport wandelen paardrijden wat wil je nog meer je beleefd wel
    heel veel en ontmoet veel mensen.
    Dat je een doorzetter bent hebt je wel bewezen alleen jammer dat het mistig was dan had je
    toch een mooier uitzicht gehad.
    Geniet nog maar van de laatste weken dan kan je thuis nog lang na genieten.
    liefs Gerry en Margreet


  • 16 Februari 2012 - 16:23

    Jams En Trieneke:

    A;s wij dit allemaal lezen moet je volgens mij wel 1 maand slapen om bij te komen. Wat een dagen maak je.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 43268

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: