Great Ocean Road en Philip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en Philip Island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en Philip Island

Door: dianabeekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Gisteren voor twee dagen een trip gedaan van de Great Ocean Road met de 12 Apostelen en Philip Island met de pinquinparade. Om 7.10 was mijn pick up bij Discovery Hostels. De groep is zeer gemengt wua land van herkomst en erg schuchter. Na een saaie weg van 2 uur kwamen we in een mooier stuk van Australie. De kustweg Great Ocean Road is prachtig langst de kliffen en mooie uitzichten over de zee. We stoppen op wat stranden en omdat het zo hard waait is de zee prachtig met zijn golven en vergezichten. Het verhaal van Tom en Eva op ern romantisch, synische manier verteld door onze gids Peter. We kwamen bij de 12 Apostelen uit wat nu nog uit 8 rotsformaties bestaat. 2009 is de laatste omgevallen. Zo komen er ook weer nieuwe bij dus wees niet gevreest maar dit is prachtig tesamen met de kracht van de zee die bij iedere golfslag tegen de rotsen aan beukt. Toen ik vroeg aan een toeschouwer om een foto te maken werd ik onverwachts verrast door een mega golf die met tot aan mijn knieën in het water liet staan! Voor de rest van de sag de natte zooi asngehouden want het was echt te koud voor een korte broek. We overnachten in een boerderij waar we konden paardrijden. Nol de boer ging ons vooruit en mijn paardje Deanky was er een met karakter maar zacht in de mond. Lekker ritje waarin we zelfs gingen galoperen. Nil heeft me nog een baantje aangeboden als stalhulp en onkruidplukker voor komende dagen. Daar zal ik is aan denken want onder ons zijn die hostels toch een behoorlijke kostenpost zonder inkomen. 's Avonds een BBQ met kangaroebiefstuk, lekker hoorrr!
De volgende dag vroeg vertrokken we richting de ferry voor de oversteek naar Philip Island. Helaas was het weer er niet beter op geworden en grotendeels van het programma werd beïnvloed door regen. Torque een plaatsje waar twee vrienden RipCurl zijn begonnen met het maken van wetsuits. De andere vriend is tien Quicksilver gestart, twee grote merken in de surfbranche. 
Dierentuintje bezocht waar je kangaroes kon aaien en kakatoes kon voeren. Chocoladefabriekje bezocht waar je echte belgische chocolade kon kopen. Racecircuit van Philip Island bezocht maar er was geen race gaande en dan is de baan noet meer dan een suffe asfaltweg. Zwanenmeer bezocht met zwarte zwanen. En dan de jonge pinquins bezocht. Je mocht hier foto's van maken als je maar geen flits gebruikt anders zou je ze doodmaken. Ze zaten allemaal in hun holletjes weggdoken voor het slechte weer. Ik kan je zeggen dat ik met alle lagen kleding aardig op nederlandse omstandigheden uit kwam. Te samen met een regenjas begonnen we er zelf ook aardig uit te zien een pinquin! Rond 21.00 zou de echte pinquinparade gaan plaatsvinden. Je kunt dit het beste vergelijken met een toeristische attractie in de efteling met hoofdzakelijk Aziaten die als een idioot kou staan te lijden op de komst van de pinquins die vanuit de zee volggepropt met voedsel aan land komen om hun jongen te voeden. Erg schattig om die beestjes van ca. 30 cm hoog te zien waggelen over het strand naar de duinen. Doe het maar na als je geen knieën hebt en dronken van de vermoeidheid aan land nog eens een tocht moet afleggen waarbij zo'n 1000 man je zit aan te gapen. Het was 00.30 toen ik terug kwam en merkte dat mijn bedje nog niet was opgemaakt. 2.30 lag het meisje in bed en werd om 5.00 wakker van een sms-je. Vanmorgen om 8.15 was het snel ontbijten uitchecken en mijn mail maar eens bijwerken. Net met Anita gesproken van Tamworth, ze zit hier ook en we gaan vanavond even lekker naar de avondmarkt met stalletjes en bandjes. Heb er nu al zin in al ben ik zo gaar als een wombat. Dat reizen is toch vermoeiend zeg!!!

  • 11 Januari 2012 - 10:14

    Hans En Trieneke:

    Ja ja oververmoeid, moet je ook niet alles tegelijk willen ja. Maar het is wel goed hoor, loopt je hoofd tenminste vol met leuke en interessante dingen. Misschien een break als stalhulp en onkruid wieden? Het lijkt ons wel geweldig om al die dieren die je hier alleen op film ziet in het echt te mogen bekijken. Wat dat betreft zijn wij wel jaloers. Geniet er maar lekker van en tot de volgende keer.
    Dikke knuf

  • 11 Januari 2012 - 10:21

    Arnaud Kouwets:


    Hallo Diana,

    Jan attendeerde mij op deze site.
    In de eerste plaats (hoewel wat aan de late kant): een gelukkig en inspirerend 2012 gewenst!
    Ik heb inmiddels een aantal van je verslagen gelezen. Erg leuk om je zo te volgen. Krijg wel de indruk dat reizen ook erg vermoeiend kan zijn, maar dat wordt zo te lezen ruimschoots gecompenseerd door alle indrukken en nieuwe mensen.
    Enfin, ik hoop dat je er nog heel veel van kan genieten.
    Een hartelijke muzikale groet uit een kil, grijs en nat Nederland.

    Arnaud

  • 11 Januari 2012 - 14:56

    Margreet/gerry:

    Je moet ook niet alles op een dag willen doen dat is vermoeiend maar wel leuk.
    Je maakt in ieder geval genoeg mee.
    Wij zijn er ook bijna klaar voor om de vakantie te beginnen.
    We proberen daar ook onze mail te bekijken dus we blijven volgen.
    Janus gaat naar Titia dus heeft ook vakantie.
    Liefs Gerry en Margreet

  • 12 Januari 2012 - 21:03

    Piet En Bea:

    He lief nichtje eindelijk een berichtje van ons ik doe niet aan hoofdletters en commas ik ga in een keer door we volgen je elke dag maar ik kwam er maar niet achter hoe ik kon antwoorden maar plotseling zag ik het dus bij deze een heel gelukkig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar vast gefeliciteerd met mams nu loop ik dus alweer vooruit ik lees dat het heel goed met je gaat dus hou dit vast voor de rest gaat hier alles zijn gangetje leuke oudejaarsavond gehad voor het eerst met zijn tweeeeeeen heerlijk was echt gezellig voor de rest moeten wij maar overleggen bea en ik dus dat we wat meer gaan teru tijpen ze is er wat sneller in als ik als het goed is dan ga ik heel druk worden want ik ge een scooter opknappen die ik van ilse over ga nemen die krijgt 12 december een auto van de zaak maar er moet aardig wat aan gedaan worden voor de rest begin ik ook aardig af te takelen na mijn plaatje heb ik nu ook steunzolen dus blijf niet te lang weg maar ook niet te snel terug want ik heb net een rollator aan laten meten 4 weken levertijd het is ereen met steunen voor mijn oren maar voor de rest gaat het goed ik ga stoppen we volgen je elke dag groetjes piet en bea

  • 13 Januari 2012 - 14:05

    Pieter:

    Hoi Diana,

    Van Marian kreeg ik je nieuwe adres. Ik heb nog niet eerder de gelegenheid gehad jouw belevenissen te lezen, maar dat gaat zeer spoedig wel gebeuren. Annemiek en ik zijn zeer benieuwd hoe het jou daar down under gaat! Eerst je verhalen lezen en dan komen we eraan.

    Tot spoedig lezens dus

    Pieter

  • 13 Januari 2012 - 15:27

    Jos Verspagen:

    Hoi Diana,

    Ben je natuurlijk al die tijd aant volgen, maar had nog niet op je reisindrukken gereageerd!
    Allereerst nog de allerbeste wensen voor dit jaar, en laten we hopen dat t ons een keertje gaat meezitten met t huis.
    Leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt, en zoveel nieuwe mensen ontmoet. De indrukken van t land moeten overweldigen. Had t er nog met Paul over, en die werd ook meteen weer opgewonden bij zijn indrukken en belevenissen down under. Wij hebben met de mannen(behalve Rens, die moest werken) een heerlijke ski vakantie gehad. Ben wel de eerste dag ontiegelijk hard gevallen. Ook sneeuw is hard!!! gelukkig niets gebroken, wel wat kneuzingen. Rest van de week meer apres ski dan skien. Stan gaat inmiddels als een echte afdaler de berg af. Waanzinnig om te zien hoe snel en makkelijk dat kereltje op de latten staat!
    Ik inmiddels weer druk aant werk in t orkest. Gaat best lekker, en heb er weer voldoende plezier aan.

    Geniet nog van de tijd daar in dat heerlijke klimaat, en als je terug bent gaan we maar eens een afspraak maken dat je ff in Weert langskomt. Ga ik iets lekkers voor je koken! (geen spekkies, haha)

    heel veel plezier nog en een dikke knuffel, Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 43262

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: