1 - 2 jan aankomst - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 1 - 2 jan aankomst - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

1 - 2 jan aankomst

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

03 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vannacht om 2.00 erin gezellig bij Jos. Vanmorgen ruim voor de wekker van 7.00 wakker. Hup er maar uit en laatste ontbijtje maken. 3 Beschuitjes met nutella en vlokken en een kopje earl gray. Klaarmaken en Betsie onrijklaar maken. Accuutje staat binnen dus laat de winter maar beginnen. Richard bracht me weg naar station en treintje eerder gepakt naar Schiphol.
Inchecken bij de Emirates werd ik getrakteerd op gratis lunch in Dubai. Gisteren is daar een toren in de fik gegaan door vuurwerk dus godzegedegreep. Fck had ik mijn waterflesje niet geleegd. Gelukkig is t personeel hier zeer vriendelijk. Paspoortcontrole gehad maar nog geen visa stempel. Blijft nog even spannend.
Geld halen bij ABN wat een vriendelijkheid. Stand-by Service genomen dus is passen, paspoort en mobiel verzekerd voor euro per maand. Nu gratis drankje halen in lounge 41 als preffered banker pak ik nu t voordeel ervan.
Zo maar naar de gate, tot nu toe bevalt t me goed.
Heerlijke vlucht gehad met afgeladen airbus800. Kan iedereen de Emirates aanraden!
Dubai is een groot airport maar het staat supergoed aangegeven. Met de metro naar C19. Kwam onderweg nog een priester tegen die opweg is naar India. Hij zat naast me in t vliegtuig. Geniet nu van een aangeboden maaltijd van de vluchtmaatschappij omdat ik 4 uur moet wachten. Wat een leven heb ik toch...;-)
De vlucht naar johannesburg verliep allemaal vlotjes. Visum voor 90 dagen gekregen. Het zure is dat ik 1 april terug zou moeten ipv 2 april. Dus verlenging vragen, eerder naar huis of een penalty oplopen zodat ik een jaar niet in afrika mag komen. Ik ga voor verlenging.
Tas was er ook snel en hup naar de groep. Brian stond me op te wachten en samen met Anja reden we naar Gateway Lodge waar we de eerste nacht zouden overnachten. Zondag gaan we zes uur naar Dumela rijden.
De rit naar de gateway was kort en daar was de groep al aanwezig. Met zeven man sterk. Vier fotografen: Caleb, Christa, Anja en Lieke. Aaron, Barbara en Christina gaan de researchgroep versterken. Als ik zo inschat een leuk groepje. Patrick kwam binnen gelopen, hij had een maand research erop zitten. Leuk om te horen dat ie het zo naar zijn zin had gehad. We wilde een wandeling maken en komt er nog een busje aan met Jason (guide) en Paul. Paul is de fotograaf die ik 2 jaar geleden heb gehad. Tof dat ik hem mag assisteren de eerste week. Tijdens de korte wandeling werd de lucht ernstig donker. We besloten om te keren en net de laatste minuten kwam het met bakken uit de hemel. 's Avonds lekker gegeten en vroeg t mandje in.

  • 03 Januari 2016 - 11:39

    Adri:

    Fijn dat de reis en het verkrijgen van het visum goed verlopen is, nu gaan genieten van wat komen gaat!!

  • 03 Januari 2016 - 11:44

    Jos R.:

    Visum! Pffffff (opluchting). Goed zo! Hup! Aan het werk! Veel plezier!

  • 03 Januari 2016 - 12:10

    Krista:

    Emirates is geweldig idd! En weg ben je. Twee keer knipperen met je ogen en er zijn alweer 3 dagen om. Maak maar veel plezier!

  • 03 Januari 2016 - 12:56

    Loekie:

    Hoi Diana,
    Prachtig toch, visum in orde, goede reis, goede groep. Ik wens je veel werkplezier in de komende tijd.
    Loekie

  • 03 Januari 2016 - 18:20

    Gerry En Margreet:

    De eerste hobbels heb je goed ovewonnen nu genieten met een leuke mensen en mooie foro,s maken.
    Veel plezier liefs germarja

  • 03 Januari 2016 - 20:00

    Daisy Waarts:

    Ohhh heerlijk Diana.. Je bent weer gegaan.
    Avonturen beleven, herinneringen maken en vastleggen. Benieuwd naar al je verhalen!
    Heel veel plezier en vooral happy new year!! 2016 is voor jou al goed begonnen ;-).
    XDaisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 42962

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: