5-8 maart landschappen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 5-8 maart landschappen - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

5-8 maart landschappen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

5 maart
Vandaag met zijn vijfen de Panoramaroute gereden. Het was fantastisch mooi/warm weer met een strakke blauwe hemel en hier en daar wat bewolking. Het is een perfecte dag voor landschappen; bergen en vergezichten. Het was even weer wennen aan een groothoeklens, voor mijn gevoel bleef ik continu mijn lenzen wisselen. Drankje in Pelgrims Rest, wanneer je de auto parkeert komt er gelijk een meneer naar je toe gelopen. Ange zei tegen hem; are you gonna watch my car? En met een knikje werd dit korte contact afgebroken. We namen een drankje in deze toeritische kermis. Ange haar appelsap smaakte gek en wat later de oorzaak bleek van een goede buikgriep. We zagen onze meneer de auto wassen en grinnikde nog over de goede service van de parkeerwachter. Wanneer we weer wilde vertrekken kwam de aap uit de mouw. Met opzet of niet had dr meneer iets anders verstaan, nl. are you gonna wash my car. Hilarisch, na wat kleingeld sprokkelen konden we weer verder. We reden verder in het prachtige landschap met een lege weg waarschijnlijk vanwege de verkiezingen. We lunchden in Graskop bij Harries Pannenkoekenhuis. Wat een idioten zijn die toeristen toch, bah. Op naar God's window en gelukkig dit x geen mist. De Bourkes Lucky Potholes en de Three Rondavels. Een te gekke dag gehad als je je een beetje kunt voorstellen met vijf van die idioten in een autootje. Als Ange de auto stopte dan doken we uit de auto en gingen allemaal in ons eigen wereldje de schoonheid te lijf.

6 maart
Zondag (g)een rustdag. Veel op het lijstje weggewerkt gelukkig.

7 maart
Maandag begon met een game drive in buffaloland. Het was een leuke rit met veel sightings. Dit x zonder lenskap gefotografeerd. Leuk om met dat gouden licht in een reservaat te zijn. Vandaag zijn er twee nieuwe projecten gestart namelijk insecten en vogels. Ze willen onderzoeken welke soorten er hier op het landgoed zijn en in kaart brengen om tevergelijken. Deze gegevens worden uitgewisseld zodat de boeken van bijv. Sasol up-to-date kunnen blijven. De macro bushwalk was erg leuk omdat de gids je toch weer attendeerde op dingen die je normaal mist. 's Avonds een presentatie van Tim over wildlife fotografie.

8 maart
Vanmorgen eerst een presentatie over reportage fotografie en vervolgens op naar de vuilnisbelt. Het was zo bijzonder om de dames weer te zien. Maar mijn blik werd getrokken naar een moeder met een kind die op houtvuur aan t koken was. Zoveel plekken waar ik zou kunnen koken maar zeker niet op de vuilnisbelt. De dames zijn zeer kleurrijk gekleed en een had zelfs een ketting met witte kralen om.
Het zo groot verschil en schaam me vaak dat ik bijv, loop te bslen wanneer mijn telefoon weer eens leeg is. Hier zijn andere dingen veel belangrijker.
Na de lunch Wildlife in Motion Critique. Het is zeer leerzaam om te zien hoe je je beelden kunt verbeteren. Tim is een echte cropkoning. Het niveau van de fotografen is dit x weer hoog wat erg inspirerend werkt.

• 11 Maart 2016 - 10:05

Pamaja:

Blijft allemaal mooi, spannend, leerzaam en komt ten goede van je fotografische ontwikkeling.
    Helaas nog even en is het weer over, wij kennen dat gevoel ook ,jammer jammer jammer.
    Toch OOK weer leuk elkaar te zien, ook spannend.
    See you soon. XXX

• 11 Maart 2016 - 12:39

Adri:

Leuke nieuwe groep begrijp ik?

Watch en wash scheelt niet zoveel in uitspraak natuurlijk, een misverstand is zo geboren!

• 11 Maart 2016 - 19:42

Trieneke:

Ha, pannenkoeken eten ik vraag mij alleen af of het ook zo smaakt als in Nederland. Volgens mij kan jij als fotografe wel verder in het arbeidsleven. De tijd gaat snel dus geniet idd nog van alles.
    Groetjes en

• 12 Maart 2016 - 17:32

Pim Kruithof:

Mooie panorama's gefotografeerd dus....ja het is een land met een fantastisch mooi kleuren palet, een lust voor het oog dus ook voor de fotograaf. Ook een land van tegenstellingen ( de vuilnisbelt). Hier begint de lente een beetje door te breken, zijn we wel aan toe, na al die regen, raar idee hier zoveel water over en daar zoveel water tekort ...wel we blijven je verhalen met spanning lezen. Het begint op te schieten, 1 april weer in Nederland, zal wel wennen zijn voor je..... ook effe je trompet te voorschijn halen kun je al vast wat oefeningen doen, ook dat zal niet meevallen....wel ik ga morgen naar de Trumpet Party,...ook leuk.

Groet
    Pim NMBB