23-28 februari No Klaserie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 23-28 februari No Klaserie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

23-28 februari No Klaserie

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen de beeldselectie van de vorige maand voor de database. Uiteindelijk zijn er 7 van de 20 beelden van mij gekozen.
's Middags naar Buffaloland met Ange, met haar verveel je je nooit, ze vind altijd wel iets. Doordat t had geregent waren er veel dungbeetle actief.

24 feb
Doordat er geen gids mee kon naar Klaserie, mocht ik dit x niet mee. Vorig argument was om kosten te besparen. De suggestie om mijn eigen plaats te betalen heeft dit helaas niet kunnen verhelpen. Balen, weer twee dagen Dumela. Vroeg op voor een bushwandeling op het landgoed. Het begon al spectaculair met een super kleine slang die Centipy (soort giftige duizendpoot) aan het veroberen was.

25 feb
De groep kwam terug van Klaserie en heeft 2x leopard gespot en civit. s' Middags Sundowner Quiz. Altijd gezellig een bushwalk met opdrachten en daarna ouderwets Gin Tonic drinken. Later Facebook Covershot Competition gewonnen door Amanda met een sweeet froggie. Gevolgd door een Achievement presentatie. Altijd fijn om te zien waar we hier allemaal mee bezig zijn. Stuart en Stacy zijn weer terug van hun honeymoon. De sfeer is een stuk beter met hun aan boord.

26 Feb
Laatste game drive met Ange voor de groep. We vonden twee giraffen met het bekende nekspel. Het was een gracieus spel en niet serieus. En het was dung beetle tijd. Volop aan de rol met hun poepballen. Er lag een wildebeast karkas in een poel. Alsof het bij de laatste slok omgevallen is. De droogte begint zijn tol te eisen.
De black rhino gespot met 1 oor. Ik heb hem van Gogh genaamd. Er gaan 2 verhalen, hij is zo geboren en 2. hij heeft zijn oor verloren met een hyena gevecht.

27 feb
Weekend! Gedag gezegd tegen Thijs en Mica, blijft een vreemd gevoel als mensen weer weg gaan. Vandaag al mijn moed verzameld en het ontwerp van de Warthog Post functioneel te krijgen in powerpoint, mijn favoriete programma nottttt! Naast Keynote word ik nu toch een expert op presentatie programma's. Om 15.00 een electriciteits storing. Aaah wat jammer, heb ik een serieus excuus om niet achter de computer te zitten. Hup de schoenen aan en camera mee het land op. Het was vandaag de dag van de whydahs. Grote groepen vogeltjes met lange staarten vlogen in de lucht.

28 feb
Jaaaa, vandaag weer naar Kruger. Een auto vol met AI. Jonge waterbok gezien, schattig! Tijdens ontbijt zag ik impalas drinken, later kwamen er buffels bij en Kudus. Schitterend plaatje hoor. Mooi licht bij wilde beast fotos, vechtende schildpadden. Maar de topper was een mannetjes leeuw met een mannetjes Kudu kill. Terwijl de aasgieren netjes wachten in de boom draait de leeuw zich op zijn rug om ons zijn overvolle buik te asnschouwen. Als je naar de omgeving kijkt is het droog en op veel plekken amper nog gras. Het enige voordeel wat ik hierover kan bedenken is dat je de dieren mijlen ver kunt zien. Later zagrn we een olifantje met een open wond op zijn slurf en hij had twee slagtandjes aan 1 zijde. Ik heb de fotos doorgespeeld naar de researchers want het lijkt mijn op een geboortefout als een hazelip. Gelukkig zag t kalf er verder gezond uit en niet beperkt door zijn plek op de slurf. Eindigde met een close-up van waterbok vrouwtje, what a poser!

• 02 Maart 2016 - 15:37

Adri:

Misschien volgende weer wel mee naar Klaserie, nog 4 weken te gaan!!!

• 02 Maart 2016 - 17:25

Trieneke:

Oh jij maakt wel veel mee. Inga voor jou duimen dat jij de volgende keer wel mee mag? Nog maar 4 weken!!!! De tijd gaat snel dus geniet nog maar volop.
    Groetjes uit het koude kikkerlandje

• 02 Maart 2016 - 22:12

Pamaja:

Ik had zondag een paar maal face rime aangeklikt maar als er geen stroom is verklaart het alles.
    Maar je verveelt je niets jij maakt altijd wel wat mee balen dat je niet kon op de klasserie maar wij duimen ook voor de volgende keer dat je wel mee mag.
    Nog 4 weken genieten van alles wat je mee maakt.
    Dikke knuffel van Gerry Margreet en Janus.

• 07 Maart 2016 - 13:07

Jan:

HiDi,

dat was weer een bijzondere week met een kudu kill, Van Gogh en Jan-Jaap van der Wal!
    Geniet nog even lekker door!
    Jan