20-21-22 februari tropen weekend - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 20-21-22 februari tropen weekend - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

20-21-22 februari tropen weekend

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

24 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

20-21-22 20-21-22 februari weekend
Dit weekend was t zo warm dat de excursies zijn afgelast. Na de lunch begon de swimmingpool party opnieuw. Gisterenavond was er een opwarmfeestje maar nu begon het echte werk. Een Rave party met boemboem muziek. Heb gewerkt aan de nieuwsbrief van African Impact en een restyling van de ID-kits voor Research.

21 feb
Mijn werk word verstoord doordat er een vogeltje (bulbul) zowat binnen komt vliegen. Ik stop mijn hoofd naar buiten en een waar orkest aan vogelmuziek is te horen. Ik pak mn camera en de mooie gekleurde bee-eaters schieten voorbij, te samen met cape glossy starlings. Prachtig hoe de diverse vogeltjes in de tuin hun maaltje binnen halen.

22 feb
Vanmorgen vroeg eruit om valstrikken te zoeken op ons land. Geen gevonden, dat is fijn maar wel een hoop afval gevonden.
Daarna de groep van community geholpen met de les over watervervuiling. Schaam me maar denk dat we nog wat van hun kunnen leren want ik denk dat wij de grootste vervuilers zijn met wasmachines, douches, toiletten en autowassen. 's Middags naar de Seganyani school voor de les. Zo'n 40 kinderen in een lokaal, weer een bewijs dat mijn beroep als schooljuffrouw gedoemd is om te mislukken. Voel me zo niet op mn gemak om voor een groep kinderen mijn zegje te doen. Maar heb wel ff zitten keten op de achterste rij. Lastig om foto's te maken wanneer hierop geen gezichten op mogen komen, alleen achterzijdes. Dit om de rechten van het kind te beschermen.d
Dit weekend was t zo warm dat de excursies zijn afgelast. Na de lunch begon de swimmingpool party opnieuw. Gisterenavond was er een opwarmfeestje maar nu begon het echte werk. Een Rave party met boemboem muziek. Heb gewerkt aan de nieuwsbrief van African Impact en een restyling van de ID-kits voor Research.

21 feb
Mijn werk word verstoord doordat er een vogeltje (bulbul) zowat binnen komt vliegen. Ik stop mijn hoofd naar buiten en een waar orkest aan vogelmuziek is te horen. Ik pak mn camera en de mooie gekleurde bee-eaters schieten voorbij, te samen met cape glossy starlings. Prachtig hoe de diverse vogeltjes in de tuin hun maaltje binnen halen.

22 feb
Vanmorgen vroeg eruit om valstrikken te zoeken op ons land. Geen gevonden, dat is fijn maar wel een hoop afval gevonden.
Daarna de groep van community geholpen met de les over watervervuiling. Schaam me maar denk dat we nog wat van hun kunnen leren want ik denk dat wij de grootste vervuilers zijn met wasmachines, douches, toiletten en autowassen. 's Middags naar de Seganyani school voor de les. Zo'n 40 kinderen in een lokaal, weer een bewijs dat mijn beroep als schooljuffrouw gedoemd is om te mislukken. Voel me zo niet op mn gemak om voor een groep kinderen mijn zegje te doen. Maar heb wel ff zitten keten op de achterste rij. Lastig om foto's te maken wanneer hierop geen gezichten op mogen komen, alleen achterzijdes. Dit om de rechten van het kind te beschermen.

  • 24 Februari 2016 - 09:32

    Jos Ruijssenaars:

    Wat zeggen ze ook al weer...? "Tropenjaren tellen dubbel"?
    Wat geweldig dat 'je werk' verstoord wordt door bee-eaters! Koester het, zou ik zeggen.
    Hartelijke groet, Jos R.

  • 24 Februari 2016 - 09:36

    Bert:

    Dag Diana,
    Volgens mij heb je een geweldige tijd.

    De NMBB trompet sectie maakt zich zorgen over het feit dat je erg veel mannen om je heen hebt,
    zo blijkt vaak uit je berichten :-) :-) :-)

    tot horens,

    Bert

  • 24 Februari 2016 - 10:09

    Pamaja:

    Nou weet ik hoe jij aan zoveel foto,s komt,als je alles dubbel ziet en drukt dat ook nog dubbel af jajaja gelukkig hebben wij dat niet maar echt tot nu toe 600foto,s.
    Wij zijn nog in zuid Portugal met mooi weer en gaan morgen nar ????.
    Nog veel plezier deze paar weken.
    Groetjes.Gery en Margreet

  • 24 Februari 2016 - 14:14

    Adri:

    Wat een afzien toch daar bij jou....

  • 25 Februari 2016 - 10:59

    Jan Speelman:

    HiDi,

    blijf vooral doorgaan met genieten!
    Bij elk verslag krijg ik weer heimwee, ook al omdat ik vanmorgen een paar cm sneeuw van de auto moest vegen en krabben.
    We zijn stikbenieuwd naar de foto's, die bij jouw verhalen horen; kan niet wachten!
    Tot dan ,
    Jan

  • 25 Februari 2016 - 19:11

    Trieneke:

    Nou lekker warm dus voor jou. Geniet er maar goed van want hier is het heel wat minder warm. Voor Nederlandse begrippen geen winter maar vandaag liep ik in de sneeuw, in de zon én de modder in het bos. Ik heb wel al veel vogeltjes horen zingen maar gelukkig komen die niet binnen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 42924

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: