8-13 februari Happy Valentijn - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 8-13 februari Happy Valentijn - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

8-13 februari Happy Valentijn

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

14 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Allereerst fijne Valentijnsdag gewenst!
Jeetje wat loop ik achter op mn blog, mijn excuses maar de dagen vliegen hier gewoon voorbij voordat je t weet.

Vanmorgen een tijdje in de practicalroom gewerkt. En 's middags een drive in Buffaloland met Jason. Veel buffels gezien en genoeg materiaal voor t Cape Buffelo Art project. De topper zat aan t eind met twee black rhino. Te gekke foto's die ik over ern maand mag laten zien.

9-10 februari
Klaserie op t programma, samen met de gids Ange als extra persoon. Die meid kan goed fotograferen en weet zo ontzettend veel van de dieren, vooral de kleine insecten en vogels. Alex van Aftican on Foot, was onze gids en chauffeur. Hij wist ook enorm veel van vogels dus enorm genoten. Klaserie is zowat opgedroogd en de zoogdieren zijn grotendeels vertrokken. Het wordt een toppic want er is nog geen regen in het voor uitzicht. Ik ga me in iedergeval wat verdiepen in de droogte om te onderzoeken of hier een verhaal in zit. In de nachtdrive kwamen we een brown spotted owlet tegen, hij zat dichtbij en heb m er lekker scherp op kunnen krijgen. Dit is moeilijk met een schijnwerper. Ange kwam nog met een goede tip om de witbalans op gloeilamp te zetten. Dit geeft een veel natuurlijkere kleur dan die orange gloed. Geen hyenas om de tent dit x gelukkig.

11 februari
Vanmorgen naar Eco Village om de keyholes te schilderen. Nou moet ik zeggen dat ik een rothekel heb aan schilderen, gewoon omdat bij het openen van een emmer verf ik al doorgaans onder zit. Maar vooral omdat ik alles er nog best goed uit vind zien. Het voelt als verkwisting van geld. 's Middags Sundowners Quiz waar ik in dit geval mee moest doen omdat er zo weinig mensen zijn. Tom en ik tegen de andere twee groepen. En het kwam tot een tie. De laatste vraag: hoe heet de hete chilisaus van Jason. Nou ja, wist t antwoord maar Jason's Juice vond ik hilarisch. Blijkbaar was ik hierin de enige en verloren we. Het antwoord was Kipling Sauce, naar zijn achternaam wat toch minder goed verkoopt in mijn opinie! Terug naar t hoofdgebouw struikelde ik bijna over Black Mamba. Bij de ingang nog geen twee meter van me vandaan. Oeef, tom bleef erbij en ik ging hulp halen. Hij was verdwenen achter een wand maar ben er niet gerust op dat hij niet nog eens te voorschijn komt.

12 februari
Vroeg een game drive gedaan in Buffaloland. Het is zo droog dat de dieren hierdoor dood gaan. We stoppen bij een gnoe die compleet is ingedroogd. Het wrange is dat er nog een heel kleine kaak van een veulentje bij ligt. Gelukkig zien we de beide white rhino moeders met kids. Ze hebben een vaccinatiepijl in hun bil om ze te beschermen tegen de droogte. Vandaag was de dag van de giraffe, enorm veel met jongen. Aan t eind kwamen we Billy tegen, de white rhino bull die totaal niet bang is voor de auto. Zo'n twee meter afstand van de jeep bleef ie staan. Amanda en Thijs waren super impressed.

's Middags kwamen de leraren (16 stuks) van Segenyani school langs. Hele officiele bedoening hoor. Presentatie en een braai. Grappig genoeg mochten de vrijwilligers geen alcohol drinken maar de leraren hadden zelf een koelbox mee met twee flessen rum bij zich. Genant vond ik t wel. Ik heb alles op de plaat gezet en kwam er later achter dat mn iso nog op 800 stond. Pffff, vermoeidheid eist zijn tol. Gelukkig was t erg zonnig en geen ruis! Kunnen t niet ff overdoen zal'k maar zeggen.

13 februari Wartog Restyling
Vandaag een rare dag want vier researchers gaan weg. Natty (UK), Pete (Australia) Tom en Lotte uit nederland. Het is bijna zaai rustig hier. Zondag komen de nieuwe groep researchers aan. Ben erg benieuwd want dynamiek veranderd altijd met andere mensen. Vandaag een heel eind gekomen met de nieuwsbrief. Ga zo ff een blokkie om, op t terrein en vanavond uiteten met de staff.

  • 14 Februari 2016 - 09:25

    Pamaja:

    Jij ook een happy valentijnsdag gewenst het is bij jou nooit saai er is altijd wel wat te beleven dat het daar zo droog is is wel heel er triest hier valt op het ogenblik genoeg konden we dat maar daar heen sturen ga zo door met je belevenissen en maak mooie foto,s.
    Geniet er van wij genieten van je verhalen.
    Liefs Gerry en Margreet

  • 14 Februari 2016 - 09:39

    Gert:

    Zo... Dat was weer een behoorlijk epistel. Je bent al behoorlijk met het Angel Saksische virus besmet met je ,,Happy Vallentines Day".... Hoop dat je naast de Rhino's, Gnoes, Hippo's ook zo'n specie kunt spotten, ha ha. Leuk te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Gek dat je al weer bijna op de helft van je verblijf zit. Kan niet wachten om in levende lijfe je verhaal en ongetwijfeld fantastische foto's te zien en horen. Over de droogte pas nog een korte presentatie gezien. Heeft alles met el nino te maken. Dacht altijd dat dat stille oceaan cq zuid-Amerika gerelateerd was, maar is nu ook behoorlijk dramatisch van invloed in zuidelijk Afrika (Indische oceaan). Bijzonder dat jij daar middenin zit nu! Bewonder, verwonder en vooral geniet! Gr Gert

  • 14 Februari 2016 - 15:11

    Jos Ruijssenaars:

    Eigenlijk zou die 'Valentine' geheim moet zijn, maar vooruit dan maar: Happy Valentine! Ook voor jou!
    Indrukwekkend zo veel als jij daar meemaakt. Het lijkt wel of alles gecomprimeerd en versneld voorbij komt. Alleen nog een paar maanden wachten op de foto's... zucht...
    Als ze dezelfde kwaliteit hebben als die met de buffelhoorns (stilleven met buitengewoon mooi licht!) en die giraffe in tegenlicht, dan gaan we praten als je terugkomt. Wie weet vind ik een plek voor je om te exposeren bij 033Fotostad... Nog effe doorgaan met de kwaliteit die ik zojuist noemde. Ik ben heel blij voor je dat je het daar zo naar je zin hebt! Hartelijke groet, Jos R.

  • 14 Februari 2016 - 19:39

    Trieneke:

    Hoi ook jij happy Valentine en ik hoop dat er volgend jaar voor jou ook 'n happy Valentine is. Spannend allemaal, vooral die Big Mama maar ook de nieuwe mensen die komen. Ik hoop dat onze regen en natte sneeuw gauw naar jullie komt want dan zijn jullie en wij blij.
    Nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 42955

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: