15-16-17 jan Dumela Lodge - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 15-16-17 jan Dumela Lodge - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

15-16-17 jan Dumela Lodge

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

17 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

15 jan Dumela Lodge
Om 5.00 je bed uit voor een bushwalk op het terrein. Pfff, daar hoef ik toch niet zo vroeg mijn bed voor uit! Weinig gezien behalve een gat in de grond waar een baboonspider is zat. Met een stokje zat Cara te poeren en je kon zien dat er iets groots aan trok.
Presentatie van Dora over de ambassadeursschap van African Impact. Door de organisatie te promoten kun je credits verdienen voor korting op je verblijf of een bijvoorbeeld een t-shirt. Denk dat ik t slimst ben want ik zit hier nu 3 maanden voor nop.

16 jan Kruger Park
4.40 Op naar Kruger. Helaas heeft t de hele dag gezeikregent! Mijn gezicht leek wel een peeling te hebben gehad van 6 uur. Weinig dieren gezien en vooral veel kou geleden.

17 jan Kritieksessie en aankomst van Tim
De kritieksessie verliep moeizaam vooral omdat Lieke er geen zin in had. Ik kon haar maar moeilijk betrekken, gewoon kinderachtig. Ze wilde er gewoon snel mee klaar zijn. Voelde me niet lekker als schooljuffie en kan zo'n groep gewoon niet begeleiden. Gelukkig gaat Tim het vanaf nu van me overnemen.

• 17 Januari 2016 - 14:13

Adri:

Tja.. leiding geven valt niet altijd mee, hangt idd ook van de mensen in de groep af.

Maak je ook weer eens een (hollandse) regendag mee, kunnen we hier de laatste dagen over mee praten, maar nu schijnt de zon weer volop!

• 17 Januari 2016 - 17:18

Krista:

Misschien even wat minder zodat het zo weer extra tof is? Vast!
    Hier is het park inmiddels eindelijk wit. Nog steeds winter, dus neem het er nog maar even van. Plezier!

• 17 Januari 2016 - 18:50

Pamaja:

Hahahaha,weet je hoe moeilijk leiding geven is.
    Als iemand GEEN leiding wil accepteren dan is de oplossing gewoon even aangeven dat ze beter even de deur aan de andere kant dicht gaat doen.
    Ik ga ervan uit dat Lieke geen deel uitmaakt van de leiding, zowel ,dan is ze niet gemotiveerd genoeg voor de functie. afserveren.
    Wij zijn nu in Valencia en hebben de stad bekeken me de Bus Touristica, het is geen optie omdat lopend te doen, vanaf de camperplaats met de Metro een half uurtje en 10 minuutjes met de benenwagen naar de bushalte.
    Mooie stad en veel contrasten met de oudheid en nieuwbouw door elkaar, heel mooi gedaan .
    Morgen gaan we naar Oliva ,daar kan de camper even olie verversen ,mogelijk de boiler nagekeken die niet op electra wil werken.
    Begin een beetje moe te worden van de camper,elke dag weer spannend wat er weer stuk is of gaat.
    Eerlijk gezegt werkt het weer ook niet mee,koud ('snacht 5-7 gr. )overdag rond de 15gr.
    Ik ga vanaf Dinsdag of Woensdag wat sneller naar het zuiden,daar is het beter zegt men.
    Wiesulsien.
    Dus bij ons is het WEER ook niet zo best en jij hebt even wat regen, geniet er van, is er weer drinkwater voor de dieren.
    Zo genoeg nega geweest en gaan morgen weer genieten van de omgeving hier en dat maakt een hoop goed.
    Groetjes XXX

• 17 Januari 2016 - 18:59

Trieneke:

Oh dit klinkt niet leuk. Prutdagen dus maar dat hoort er ook bij. Misschien dat het beter wordt als Tim er nu is. Die Lieke moet je even aanspreken waarom zij zo doet misschien zit zij niet lekker in haar vel.
    Morgen gaat het vast weer beter. Dikke knuffel voor jou van mij. Doeiiii