NIceland - Reisverslag uit Iceland, Verenigde Staten van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu NIceland - Reisverslag uit Iceland, Verenigde Staten van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

NIceland

Door: Diana Beekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Iceland

Vrijdagavond 20 oktober vertrokken naar IJsland voor negen dagen, een onderdompeling van zeer uiteenlopende landschappen aan de zuidkust. 's Nachts in het donker aangekomen had ik nog niet een idee wat ik kon verwachten. De weersvoorspellingen waren gunstig maar had de tas toch volgepropt met dik wintergoed. Ik ben in het reisgezelschap van Tom, Nathalie en Angelique. Mensen die ik kende van mn reis in Zuid-Afrika. Een groep fotoidioten die van plan zijn om de komende dagen hun kaartjes goed vol te klikken. Het is bijna niet te beschrijven hoe het eiland zich van alle goede kanten laat zien. Het ene moment een vlakke uitgestrekheid afgewisseld met grote bergen in de meest uiteenlopende aardetinten. Je bent net bij een krater, een geyser en het volgende moment een enorme waterval in Gullfoss volgt zich op. Het mooiste van alles vond ik het ijsmeer Jorkulsarlon. Bij zonsopgang stonden we opgesteld op het strand bij een prachtige branding en ijsbrokken op zwart zand. Toen de zon kwam leek het strand bezaait met 'Natural Juwels'. Over de brug lag t ijsmeer en zonder wind werden de ijsschotsen als spiegels gereflecteerd. Je blijft je verbazen! Zodra ik weer thuis ben dan kan ik lekker alle foto's gaan selecteren en bewerken want wat een natuurschoon is hier te vinden!

• 27 Oktober 2017 - 10:08

Gerry En Margreet:

Je maakt weer genoeg mee om heel veel mooie foto,s te maken en het weer is gelukkig niet zo koud als dat je had verwacht we kijken uit naar alle mooie foto,s geniet niet nog maar even dikke knuffel van ons

• 27 Oktober 2017 - 10:29

Loekie Verhart :

Hoi Diana, Ik had j al een beetje voorbereid op dit wondermooie eiland. Ga maar lekker fotograferen,
    dan kun je er thuis nog meer van genieten.
    Maak er wat van in dit land met nu korte dagen.
    Liefs,
    Loekie

• 27 Oktober 2017 - 12:20

Adri:

Fijn om weer iets van je te horen, geniet ze met volle teugen!!!

• 27 Oktober 2017 - 16:13

Rene:

Heel veel plezier.
    Maar jij naar IJsland. Moet ik vast een bad heet water voor je klaar zetten