Zondag 29 en maandag 30 januari 2017 - Reisverslag uit Kgotlopong, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu Zondag 29 en maandag 30 januari 2017 - Reisverslag uit Kgotlopong, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

Zondag 29 en maandag 30 januari 2017

Door: Diana Beekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

31 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kgotlopong

Vandaag naar Banana Beach, een bouty eilandje om te zwemmen, snorkelen en te zonnebaden. Echt een dag voor mij ahum. De boottrip met 2x 200 pk was wel kicken. We legde aan en via een wankelende drijvende steiger konden we aan land. Hornbill birds zaten daar in de boom. Ik keek mn ogen uit hoe het mannetje zijn vrouwtje bessen voerde. De boot vertrekt om te snorkelen bij coral island. De meiden springen van de boot met hun snorkel. Toen ik mijn naam hoor roepen, Tara ligt verkrampt in het water en Moniek brengt haar naar de boot. Ze is geraakt aan haar keel door een kwal. Het doet verschrikkelijk veel pijn. Er werd een soort kruid op gedaan maar bij elke aanraking beet Tara op haar tanden van de pijn. Ik was zo bang dat ze geen adem meer zou halen. Ze is samen met Rath naar de dokter geweest en heeft twee tegengif injecties gehad en zit nu aan de pretnison en anti-hestamine. Wat een toestand maar gelukkig liep het goed af. De groep is op het eiland gebleven en heeft wat liggen zonnebaden. Bij terugkomst in het hotel zijn we met z'n allen gezellig gaan eten aan het strand.

Maandag 30 januari 2017
Rond het middaguur vertrokken Leotien, Peter, Rath en ik met een dagprogramma naar de oude binnenstad. De huizen zijn in verschillende pasteltinten geschilderd met invloede van China en Portugal. Een bouwstijl die ik nog nergens anders heb gezien hier in Thailand. We vertrokken via een bochtige weg de berg op naar een punt met een mooi uitzicht over Phuket. Daarna naar de tempel Chalong met nog een relikwie uit Sri Lanka van Boedha. Rath vertelde wat verhalen over de afbeeldingen in de tempel. Hoe kleine Boedha via de zeven lotusbloemen over het water kon lopen en elke bloem zich opende bij elke stap. Hoe Naka de zevenkoppige draak/slang graag een monnik van Boedha wilde worden maar als dier dit niet mogelijk is. De jongen die monnik wordt een dag als Naka in het wit gekleed tranformeerd. Naka Boedha beschermde en vaak als troon wordt afgebeeld waar Boedha op zit. Ook de trapleuningen zijn vaak afgewerkt met de afbeelding van Naka. Hoe Boedha twijfelde of en hoe hij de mensen zijn leefwijze moest overbrengen. Moeder aarde haar lange haar tot staart samenkneep en het water liet vloeien om hem kracht te geven. Mooie verhalen met goede kern van waarheid. De thaise mensen zijn zeer trouw aan Boedha en op vele plekken zie je altaars of beelden vsn hem staan. Zo schijnt de eerste afbeelding van Boedha, die van oorsprong uit India afkomstig is, door een griekse kunstenaar te zijn gemaakt, toen nog afgebeeld met z'n haar in een knot op het hoofd.
We gingen lunchen met prachtig uitzicht over Phuket. Er was een fotosessie met een bruidspaar bezig. De bruid was prachtig gekleed in traditionele kleding. Na de lunch vervolgde we de weg nog verder omhoog om naar de top waar op een enorme witte Boedha sierde. Er omheen was alles nog een bouwplaats dus ben wel benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het af is. We kunnen de pier zien waar we gisteren vanaf zijn vertrokken en zo over de zee kijken. Toen vlug naar de bus terug voor de mooiste zonsondergangplek in Thailand. Het werd nog ff spannend toen we in de file belandde maar gelukkig waren we goed op tijd. Ik zocht een stek en zette de groothoeklens erop en nu maar wachten voor het juiste moment. Er was amper een wolkje zichtbaar en de zon liet zich in volle glorie door honderden iPhones en camera vastleggen. Nadat het laatste stukje zon in de zee zakte kwam er applaus. Wat een mooie dag is dit geweest. Terug in het hotel werd ik gevraagd om met Leontien en Peter mee te eten. We vonden een prachtige stek aan het strand met uitzicht op de zee. Wat een plek om de laatste avond hier te vieren. Morgen tot vier uur in Phuket en dan vliegen we terug naar Bangkok. Tara, Suzie en ik blijven nog een nachtje in Bangkok en vertrekken de volgende dag. We kunnen terugkijken op een mooie reis met enorm veel indrukken en een volle tas terug met ervaringen.

• 31 Januari 2017 - 08:13

Mapaja Lauw:

Gelukkig dat het goed is afgelopen met die kwallenbeet,het blijven kwallen. Eind inzicht, jammer voor je nu weer andere leuke dingen in ons kikkerland.. De temp.in Nederland loopt weer aardig op naar jouw normale huistemperatuur.
    Goede terugreis XXX

• 31 Januari 2017 - 19:18

Gert:

Hoi Diana,
    Lees je verslagen van afgelopen tijd in alle rust op Kaapverdië. Lekker in de zon langs het zwembad. Ben heel benieuwd naar de beelden die je geschoten hebt en je verhalen. Verheug me er op je weer te zien en samen weer tijd te vinden voor onze regelmatige fotoshoots :-) Je zult al wel weer snel weer naar huis toe gaan schat ik zo. Veilige reis en gezond weer thuis. Groetjes Gert

• 31 Januari 2017 - 20:35

Adri:

Goede reis naar huis en inderdaad gaat de temp. hier ook weer omhoog de komende dagen.
    Veel gezien en beleeft weer, leuk om dit weer zo gevolgd te hebben!!

Groetjes en tot ziens!!!

• 31 Januari 2017 - 20:53

Trieneke:

Mooie afsluiting van deze reis. Ik ben benieuwd naar de foto's. Goede reis terug en wij bellen