Maandag 23 januari 2017 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu Maandag 23 januari 2017 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

Maandag 23 januari 2017

Door: Diana Beekvelt

Blijf op de hoogte en volg Diana

24 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

6.00 ging de wekker en klaarmaken voor vertrek. We vertrekken met z'n achten eerst naar de umbrella market. Een lokale markt bij de treinrails. De kraampjes staan zo dicht op de rails dat je over de rails moet lopen. Elk uur komt de trein voorbij en worden de waar snel verplaatst en tentdoeken afgebroken zodra de trein voorbij komt. Krankzinnig maar super grappig. Daarna gingen we door naar de floating market. Dit was heel anders dan verwacht. In plaats van lokale goederen werden er souveniers verkocht langs de waterkant. Een idioterie van boten op het slootje was werkelijk absurd. Longtail boten met vrachtwagenmotoren scheurde voorbij en kano's die werden bestuurd door hele oude dametjes met peddels. Een tussenstop voor de lunch. Rond een uur of drie kwamen we aan in Kanchanaburi in een bungalowpark aan de river Kwai. Zoals jullie nog wel herinneren is die brug voor drie keer opgebouwd. Een aantal liep mee naar de brug voor een zonsondergang en toetje kwam er nog een trein overheen. De huisjes waren zeer gehorig en wederom een koude douche. Om tien uur kregen we van de buren een weltrusten door de muur en vielen we in slaap.

Dinsdag 24 januari 2017
Vanmorgen een ontbijt met een fantastisch uitzicht op de brug van de rivier de Kwai. Daarna naar de watervallen van Erawan. De rit er naar toe was al prachtig tussen de rotsen en het water. Er zijn zeven niveau's met watervallen in een nationaal park. Het was af en toe best een klauterpartij naar boven zodat we op nummer zes besloten om weer af te dalen. De waterval nr 3 was wat mij betreft de mooiste. Hopelijk is mn long exposure uit de hand gelukt. Het sjouwen met tri-pod staat me erg tegen dus tot nu toe nog niet gebruikt. Vanaf de watervallen door naar het treinstation waar we op de trein stappen van de spoorweg naar Birma. Een uur in een oude bommeltrein door de akkers van Kanchanaburi. Op het laatst twee jongens ontmoet met een bijzonder verhaal. Twee mensen ontmoeten elkaar 10 jaar geleden in Colombia en komen elkaar nu in Bangkok weer tegen zonder dat van elkaar te weten. Hoezo toeval bestaat niet! Ik zit nu met een kopje lipton thee aan het terras van ons hotel heerlijk te genieten van de zonsondergang met uitzicht op die verschrikkelijke brug. Wat een elendig leven heb ik toch!

• 24 Januari 2017 - 12:09

Jos R.:

Ik heb zwaar medelijden met je... zal ik maar een kaarsje aansteken... of moet het een wierookstokje zijn tegenwoordig? Have Fun!

• 24 Januari 2017 - 17:39

Trieneke:

Wat heb jij het zwaar!!! Ha ha zoveel moois en je wilde het zelf maar lekker genieten in 'n hotel is ook heerlijk. Veel plezier nog

• 24 Januari 2017 - 19:53

GeRRRRRRRy:

Nou weet je wat werken is, dan is dat ritje elke dag naar Capelle een lachertje.
    Ik ben blij dat onze vakantie rustiger is maar WIJ zien niet zulke mooie dingen wel de schade's die zijn aangericht in Spanje aan de costa, Benidorm verzopen, Albir is een stuk weg door de zee meegenomen en bomen op auto,s en caravans op de campings etc.
    Geniet nog maar van dat zware leven, thuis mag je weer uitrusten.
    Doeiiii en auw auw auw.