30-31 maart en 1 april vertrek - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 30-31 maart en 1 april vertrek - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

30-31 maart en 1 april vertrek

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

03 April 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen om 6.30 een birdwalk met Willem. Er waren weinig vogels maar wel zebra's, waterbokken en giraffes aan de andere kant van het hek. De fotografen werden er als een magneet aangetrokken. Geen wonder want die hebben vanaf zaterdag staan te trappelen voor de afrikaanse dieren.
Om 8.00 met de researchgroep mee naar Kinyonga. Helaas was er een grote groep manndn vsn airforce voor een presentatie zodat we weer het groentetuingje in werden gestuurd. Toch geeft het veel voldoening om deze mensen te kunnen helpen. Ze besteden alle tijd aan de reptielen en krijgen er geen cent voor. Omlangs hebben ze dieren moeten leveren voor een australisch realityprogramma dus geen tijd gehad voor het tuintje. Later konden we de cobra gevoerd zien worden met een dooie rat. Een baboonspider op je hand laten lopen en varanen bloemen voeren. Uiteindelijk een geslaagde middag.

31 maart
Om 7.30 naar de school om fotos te maken van de Ecovillage voor de database van Eco Children. Het was te gek om te zien hoe de keyholes waren beplant met de zaailingen. Elke keyhole heeft een bepaalde kleur die een dier vertegenwoordigd. Een aantal kinderen worden verantwoordelijk gemaakt voor hun keyhole. Elk kind krijgt een bijbehorende kleur t-shirt. Met de opbrengst van de groente wordt gekookt voor de kinderen. Dd rest van de oogst word verkocht op de locale markt. De opbrengst gaat terug om uniformen te kopen. Het is vakantie nu dus is er summercamp. De kids komen de tuin verzorgen en er worden spelletjes gedaan. Het is een stralende wolkloze dag en kleuren knallen van het cameraschermpje. Er is nl. gevraagd om foto's te maken voor de database van Eco Children.
's Middags met de fotografiegroep naar Blyde River Canyon. We bezochten een idilisch plekje met een waterval waar zo een scene van the blue lagoon kon zijn opgenomen. En wat een geluk weer een braai.
Lorna kwam me vertellen dat ik om 8.00 klaar moest staan ipv 11.00. Ga dan maar ff mijn tas inpakken. Mijn laatste avond eindigde toch nog behoorlijk druk met selecteren en editten van de foto's.

1 april
Vroeg wakker en aan de slag voor Lorna. De spullen zijn gepakt en iedereen een dikke knuffel gegeven. De bestanden stonden te exporteren naar de usb-stick en Jason moest vertrekken. Laptop in de bus en duimen dat de export op tijd af komt. Gelukkig een goede timing en werd ik gedropped op een pleintje in Hoedpruit. Zit nu aan kopje thee te wachten op mijn busje voor de 6 uur lange trip naar johannesburg. De autobus arriveerde en reden we door t Blyde River Canyon gebied heen. Wat een mooie laatste rit om afscheid te nemen van dit prachtige gebied. Ik mag terugkijken op een wonderlijke tijd met hardwerken, veel gamedrives en ontmoetingen met nieuwe vrienden. Het zal afkicken worden om weer alleen te zijn, denk dat ik ergens nog in rehab moet. Aangekomen op de luchthaven heb ik me omgekleed. Zoooo gek om weer een lange broek te dragen. Ik heb alle tijd dus net een pasta alfredo besteld. Het is best vreemd om onder zoveel mensen te zijn, voel me een beetje wereldvreemd. Hopelijk zo inchecken en dan op naar Dubai. De reis is volgens plan verlopen. Nu ruim 5 uur wachten, even eten op kosten van Emirates. Terwijl ik mn feedback zat te schrijven kwam ik erachter dat ik niet op C11 moet zijn maar op A11. Weet nu dat Dubai airport supergroot is. Rennen, rennen met de tram en net op tijd t vliegtuig in. Pffff, die conditie is echt nergens meer. Heerlijke vlucht met films, lekker eten en geen slaap. Na 38 uur stonden mijn ouders en tantes me op te wachten. Terug naar de realiteit!

  • 03 April 2016 - 13:42

    Adri:

    WELKOM THUIS!!!!!!!

  • 03 April 2016 - 18:57

    Joke:

    Welcome back!! Gelukkig is hier ook net de zon gaan schijnen!!

  • 03 April 2016 - 20:38

    Pamaja:

    Gelukkig weer binnen handbereik, wij zijn blij dat je het leuk gehad hebt en een hoop geleerd, nu kun je het hopelijk ook in de praktijk HIER gebruiken.
    Nu weer ertegenaan gaan uiteindelijk gaat HIER de zon ook gratis op maar de kachel niet, daar moet je wat voor doen.
    Wij hopen toch wel dat je GEEN heimwee krijgt.
    Sukses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 42820

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: