21-28 maart Laatste week groep drie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 21-28 maart Laatste week groep drie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

21-28 maart Laatste week groep drie

Blijf op de hoogte en volg Diana

30 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

21 maart
Een week met een aangepast schema door negatieve feedback van Andrea. Niet leuk maar ben blij dat ik uit de parfumlucht ben en niet op eieren hoeft te lopen. Er is me gevraagd om foto's te maken voor een interne brochure voor de aanstelling van een intern lodge manager. Voel me vereerd enerzijds maar ook weggehouden van de groep. Heb t zwaar mee gehad omdat onrechtvaardig is maar terwijl ik type ligt t achter me en helpt t me volwassen te worden. Onbekende mensen zijn doorgans niet eerlijk en kiezen eerder voor zichzelf. Dieren zijn veel voorspelbaarder.

22 maart
Gamedrive in Buffaloland met Researchers. Ook weer anders, doordat t wat geregent heeft zijn er geen buffalo's bij de voederplaatsen maar in de struiken zoals t hoord. Ik besef me degelijk dat ik de close-up beelden van hun nooit had kunnen maken zonder de droogte. De vrijwilligers moeten de dieren tellen en zijn daar enorm goed in. Ver weg spotte ze bushbok, nyala en impala's. In tegenstelling tot fotografie rijden we door. Daarna door naar birding bushwalk met Ange. 28 verschillende vogels geindentificeerd in 2 uur. Deze gegevens worden naar Sasol gestuurd voor updating van hun boeken.

23-24 maart
Stroeve meeting met Tim voor de debriefing van intern lodge manager brochure. Heb daarna zelf een gesprekje met Stacey gemaakt, er moeten beelden komen van de lodge met personeelsleden. Aan de ene kant vereerd aan de andere kant scary.
's Middags naar Klaserie met Researchers, ik mag een reportage maken over hun werkzaamheden. Heerlijk om in een andere sfeer te zijn. We hebben enorm veel olifanten gezien. Een sighting met vier waarvan er een jong een modderbad nam. Het is een hele andere ervaring mer reseach omdat deze bijvoorbeeld stoppen en de aaseter moeten identificeren. De auto hoeft geen rekening te houden met zijn positie tov de zon. In de nightdrive bushbabies, slak en vooral weer olifanten. Het lijkt erop dat deze door de regenval migreren van noord Kruger naar het zuiden. We stoppen bij een olifant die staat te eten aan een vier meter hoge knobtorn aracia. Het is volle maan en daarom redelijk schemerig, de silhouette van de olifant is zichtbaar. Op een gegeven moment zien we hem tegen de boom duwen. Nee, niet waar zeggen we maar ja hoor, de boom wordt als een luciferhoutje omgeknakt. De weg is verspert dus we keren om. Ik denk zelf dat hij niet wilde dat we dichterbij kwamen maar het is voornamelijk een uiting van sterkte. We duiken moe ons bedje in. Om 4.00 worden we gewekt door een olifant achter onze tent aan een boom zat te knagen. Het is fantastisch om zo in de bush te zijn. 's Middags ALERT presentatie van Sarah over breeding lion project. En nog shoot, ik was kapot.

25 maart
Geen Kinyonga met Research vanwege Pasen. Een tamelijk rustige werkdag.

26 maart
Sad saturday, de groep fotografie gaat er weer vandoor. Altijd een gek gevoel al mensen na een maand hun eigen leven weer oppakken. In dit geval was ik niet zo betrokken met deze groep, het was moeilijk geweest met Andrea en Lilla. Andrea gaf me een hand en bedankte me toch voor alle hulp en zei dat we allebei een krachtige persoonlijkheid hebben dat botste. Goed, ben t daar niet mee eens maar the lady shows here balls. De dynamiek in de lodge veranderde gelijk. Het leek wel of iedereen niet meer op eieren liep.

27 maart
Een rustige dag met heel weinig mensen. Research ging op vandaag weg naar Klaserie. Gewerkt aan interne opdracht voor AI. Mijn beelden geselecteerd voor deze maand en op facebookpagina Diana Infocus gezet.

28 maart
Vannacht slecht kunnen slapen rond 3.30 viel ik in slaap en 7.00 ging de wekker. Gekke nacht want om 01.00 ging t alarm van mijn horloge af. De wekker had ik eerder al uitgezet en ging toch nog af en wanneer ik op de laptop keek was de tijd ruim een uur van slag. Zoals je weet ben ik al een tijdanalfabeet maar nu lijk ik behoorlijk van t padje af te gaan. Aan de slag met de nieuwe groep, 8 fotografen met de nieuwe assistent. De mensen lijken me erg aardig en vandaag zijn weer de algemene introducties. Ik werk aan de template van de Warthog News en de april versie. Om 16.00 een bushwalk met Ange. Niet zoveel gezien maar altijd leuk om te horen hoe enthousiast ze verteld over de kleine dingen. Even gechat met mn moeder maar het blijft een slechte wifi verbinding hier. De facebookpagina is meer dan 800x beken, dus echt te gek!

29 maart
Vroeg uit de veren voor de sunriseshoot. Het was boven verwachting. De wizzeling ducks waren fijn aan t badderen en leek wel of vandaag de zon alleen voor mij op kwam. Toen ze besloten om op te vliegen kon ik mn geluk niet op. Haarscherpe silhouetten tekende zich af tegen de orange kleurende reflectie in het water.
Facebookpagina heeft een record van over de 1000 bezoekers, zo mooi om deze ervaringen te mogen delen met de mensen.
Terug in huis werd ik gefeliciteerd door Lorna. Maar de topper was de toch het gezang door Sindy en Tjembe gevolgd door een stevige knuffel. Afrikanen zijn zo puur en je voelt die terug in zo'n omarming. Vanmorgen naar Kinyonga met de Researchers onkruid wieden in hun groentetuin. Enorm fijn om wat terug te kunnen doen voor deze hardwerkende mensen. Daarna workshops met Tim. Ik ben zo verwend met een explosie aan berichjes. 's Avonds een braai met de hele club en een zelfgebakken taart met mn naam erop. Van de staff kreeg ik een houten beeld van een buffalo, een super origineel cadeau!
Ben heerlijk verwend vandaag met zoveel liefde en warmte, bedankt!

  • 30 Maart 2016 - 15:43

    Adri:

    Natuurlijk GEFELICITEERD!!! en tot spoedig ziens!

  • 30 Maart 2016 - 16:07

    Pamaja:

    Fijn dat je een onvergeteljke verjaardag hebt gehad en de laatste dagen een beetje ontspannen kunt zijn omdat Andrea vertrokken is wij genieten van je verhalen dus geniet jij nu maar van de laatste dagen zien je zaterdag op schiphol
    Dikke knuffel van ons.

  • 30 Maart 2016 - 16:30

    Loekie:

    We hebben gisteren al mailcontact gehad. Fijn om nu te lezen dat je in de laatste week ook weer zo hebt genoten van de omgeving en van het zien van al die wilde dieren.
    Ik hoor wel van Margreet en Gerry wanneer je zaterdag aankomt. Zal er zeker zijn.
    Lieve groet,
    Loekie

  • 30 Maart 2016 - 17:26

    Trieneke:

    Fijn dat jouw verjaardag zo speciaal was en alles kan fluiten met 'n goed ge oel. Geniet nog maar de laatste dagen en tot gauw xx

  • 30 Maart 2016 - 18:56

    Gert:

    Hoi Diana, heb net je belevenissen van de afgelopen weken gelezen op een hééél fijn en groot beeldscherm welke ik zeker ga missen. Was net van plan een flaconnetje Chanel 5 voor je aan te schaffen maar wil geen gedonder met je :-) dus toch maar niet.

    Geniet van de mooie dingen en je weet het.... erger je niet maar verwonder je slechts.

    Goede en veilige reis naar huis

    Zie je
    Gert

  • 31 Maart 2016 - 11:41

    Jos Ruijssenaars:

    Lees het nu pas! Van harte! En vooral een goede reis terug naar huis! Hartelijke groet, ook van Wil!

  • 03 April 2016 - 00:09

    JanSp:

    HiDi,

    alweer een beetje (veel) te laat maar alsnog gefeliciteerd!
    Fijn dat je een goede afsluiting hebt gehad en hopelijk een goede reis.
    A.s. dinsdag ben je natuurlijk meer dan welkom bij Jazzmee (bij Cees).
    Groet,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 42915

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: