14-20 maart - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 14-20 maart - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

14-20 maart

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

21 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Game drive Buffaloland met Ange. Ze had zondag haar auto gechecked en de remmen schoongeblazen. Toch kregen we een andere raar geluid een lekke band. Het was een donkere dag en bij buffalo's weer veel foto's gemaakt. We hebben alle 7 white rhinos gezien. Dode impala en recent overleden zonder indicatie. Daarna een gesplitste groep. Ik koos om met de bushwalk mee tegaan ipv community. Wat Tim me niet in dank afnam want hij had foto's nodig voor Facebook. Like really..! Drie vrijwilligers die foto's maken en explicitiet mijn foto's pfff. Het lijkt erop dat ik me steeds ongemakkelijker voel hier. De sfeer in de staff is veranderd en voel me niet betrokken. Toen ik later ook nog eens te horen kreeg dat ik te actief naar de groep was en in de wag sta bij een shooting brak mijn klomp. Het blijft een probleem voor me om met vrouwen om te gaan. Ze zijn te complex en voel me zeer ongewaardeerd. Weetje nog een weekje en dan vertrek ik.
s' Avonds een presentatie van Jolandie over de predator prevention. Kun je je voorstellen dat er een wet is die zegt dat je 50 jackals per week mag doden op je land. Dit heeft geen enkele zin omdat de natuur dit wil rechttrekken en er juist meer jackals worden geboren. Een betere optie is een halsband met een geur die de dieren op afstand houdt.

15 maart
Vandaag naar Kinyonga slangen fotograferen. Het weer is bewolkt maar dat geeft heel goed licht en geen schaduwen. Het was ook niet zo warm als de vorige x gelukkig. Na twee x begint het optreden wel wat saai te worden maar de fotos die tellen. 800 stuks om extact te zijn.

16-17 maart Klaserie
Kritiek session maar die heb ik niet ingeleverd. Daarna naar Klaserie met Jolandie en Dora als team. Alex van America on foot hadden we. Die vind ik goed rijden en weet enorm veel. Op alle drie de drives hebben we hippo gespot. Gedoe met Andrea dit x, ze is quit a lady zeg maar. Heel veel zebra en kudu gespot. De dieren komen uit t zuiden van Timbavati Klaserie binnen en zien er goed gezond uit. Dat is te gek!
In de nightdrive van alles gezien wat we niet mochten belichten omdat dat ze geen nachtdieren zijn zoals impala, zebra en giraffe. Een tijd niets gezien en Alex vertelde net; it would freak me out when we see hippo... En nog geen 2 sec later hippo op land. Heel bijzonder en perfecte timing.
Naast bushbabies nog een chenet gespot. Vroeg terug en de tent in, fck twee snurkers dus weinig geslapen. 's Morgens 5.00 eruit. De hercules pride leeuwinnen zijn gespot maar Alex wilde er later heen. We gingen op zoek naar olifanten en faith zorgde ervoor dat we een lekke band kregen midden in een grote kudde. We moesten wachten tot ze weg gingen en Alex had geen krik in de wagen maar gelukkig kon een collega helpen. Andere band erop en op naar de leeuwen. Via de radio kregen we te horen dat ze in een gebied waren waar we niet mochten rijden. Binnen een kwartier begaf onze nieuwe band het ook. Pfffff, op zoek naar Greg, hij reedt voor de lol rond en hij moest ons uit de brand helpen. Zijn krik was krom dus een hoop gedoe. Andere krik en wij wisselde van auto. Ik zat nu in een auto zonder deur, raaaarrr. Gekke dag met veel opstakels, en vergat nog te zeggen dat ik mn snelle SD-kaart was vergeten dus 200 fotos in drie drives, dats lowww. Gelukkig kon ik een kaart van Kaat lenen. Ondanks de mooie sightings was t niet mijn cameradag. 's Avonds Bush Cinema, te gekke film gezien Bang Bang Club, over oorlogsfotografen in dr tijd van de apartheid. Buiten in het gras. Geeft een lekker sfeertje totdat het ging regenen.

18 maart
Vanmorgen 5.45 game drive in Buffaloland. Ik zat naast Andrea en aan het van de drive eindigde het in een clash. Ze praatte door Tim heen en ik attendeerde haar daar op. Daarna attendeerde ik haar op een gladde treeplank omdat ze er al 2x vanaf was gevallen. Ze ging toch tegen me tekeer. Dat ik haar niet als een klein kind moest behandelen en dat mijn attitude beu was.
Ik vertelde haar vriendelijk dat dit niet mijn bedoeling is en dat dit mij spijt als dit zo is over gekomen. Wat een slang is zij toch.
Daarna photoshop workshop en wildlife kritiek. Leuk om te zien wat de mensen allemaal hebben gemaakt. Om 13.30 een bespreking met Stuart en Tim over de negatieve feedback die ik heb gekregen en volgens mij voornamelijk van Andrea. Het gesprek kreeg een hele andere wending omdat ze mij andere activiteiten willen laten doen waar mijn kracht ligt. Ik wist al dat de functie lerares niet voor mij is weggelegd en een groep aandpreken in dit geval ook niet mijn sterkste punt. Waar het kort op neer komt dat ik werk van Tim moet gaan doen en dat ze me zoveel mogelijk bij de Researchers plannen voor drives. Het jammer dat deze kakmadame haar zin krijgt maar aan de andere kant fijn dat ik niet meer zoveel in de walm van Chanel nr5 hoeft te zijn. Het fijne is dat Danielle me vertelde dat Taylor, Sara en zij er enorm naar uitkijken om met me samen te werken. Dat geeft een enorm welkom gevoel.

19 maart
Zaterdag een rustdag geplanned. Om 6.00 ging de wekker van roommate Jolandie af omdat ze een Panoramaroute zou doen. 6.30 ging eruit om een bushwandeling te maken aangezien er regen op t programma stond. Het was rustig deze morgen, wat libelle met dauwdruppels op zijn vleugels en wat spinnenwebben. Ik was bijna rond toen ik Kaat en Lena zag lopen. De route werd afgelast ivm de regenvoorspelling. Ik besloot om nog een rondje met de meiden te doen. Even lekker nederlands praten sinds tijden. Wat we tegen kwamen waren enorm blauwe vliegen met oranje kop. Er was ook een mestkevertje met mestbal. Toen de vlieg die in de gaten had eindigde dit in een gevecht. Lache als jd dit zo van dichtbij kan meemaken.
Om 12.30 gingen de stad in om te lunchen bij Sleepers. Het was enorm gezelligen lekker gegeten met Sangria. Terug gekomen heb ik nog wat pallethout staan schuren voor de nieuwe bar. Lekker vroeg in bedje want morgen naar Kruger.

20 maart
4.45 naar Kruger, ik had er enorm veel zin in. Een vlinder in den onderbruik liet me weten dat het een bijzondere dag zou gaan worden. En dat was het, de big five en nog vele andere mooie dieren deden hun aantreden. Het hoogtepunt wad toch wel de witte leeuwin in een pride van negen. Twee luipaard sightings en hyena moeder met jong. En niet te vergeten de wild dogs, ook was het zicht slecht het blijft toch een dier op de rode lijst. Nijlpaard op het land, african wild cat en grooming baboons. Kudu met jong en als laatste ver weg neushoorn die de grote vijf compleet maakte. We waren met Robin, Thomas, Amanda, Os en ik zij de gek met gids Godfried. Hij was erg goed in het gedrag van de dieren en het positioneren van de wagen. Ontzettende fijne dag gehad en blij dat deze groep het zo goed met elkaar kan vinden.

  • 21 Maart 2016 - 12:38

    Loekie :

    Zo, wat beleef je toch veel. Goede en slechte tijden. Ik weet zeker dat , als je weer in Nederland bent, je terugverlangt naar de tijd in Zuid Africa.
    Heel veel plezier en soms ook veel sterkte.
    Groetjes,
    Loekie

  • 21 Maart 2016 - 18:57

    Adri:

    Eindelijk dan toch de Big Five!!! Dit maakt weer heel veel goed!

  • 21 Maart 2016 - 19:54

    Pamaja:

    Eindelijk de big five op de laatste weekjes van je avontuur en dat ze jou eerlijkheid niet kunnen waarderen het is dan maar zo maar kan niet altijd mee zitten ga jij nu maar lekker genieten.
    Nog maar 12 dagen maak er wat van.
    Dikke knuffel tot op schiphol Gerry en Margreet

  • 22 Maart 2016 - 12:20

    Jos Ruijssenaars:

    Gelukkig heb je een mooie lach en kun je daar tegen. Andrea heeft een probleem en daar zal ze haar hele verdere leven last van hebben. Laar haar probleem maar bij haar en ga jij je eigen weg. En maak vooral meer van die prachtige foto's! Dáár wordt een mens gelukkig van. Mooie dingen maken.
    Tot snel! (time flies when your having fun!) Jos R.

  • 23 Maart 2016 - 14:21

    JanSp:

    HiDi,

    wat heb je toch een mafketels op de wereld.
    Niet alleen in Z-Afr maar ook in België en omstreken.
    Fijn dat je verlost bent van Miss Chanel met de Big 5 als beloning.
    Elke keer dat ik je verhaal lees, krijg ik meer heimwee, zucht!
    Blijf vooral genieten; elke minuut die je niet geniet, is zonde van je tijd!
    Tot april,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 42859

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: