6-7 februari Bushwalk Klaserie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 6-7 februari Bushwalk Klaserie - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

6-7 februari Bushwalk Klaserie

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Rond 13.00 opnieuw vertrokken naar Klaserie voor een boswandeling. Drie extra gasten van Australie waren er bij van Save the Rhino Project. Jason leidde het groepje. Plotseling zagen we een neushoorn wegrennen. Als wandelaar wordt je niet beschermt door de auto. Als wandelaar ben je dat niet en de dieren op ooghoogte indrukwekkend. We hadden zo'n geluk om vier x wilde honden te zien. Deze staan op de lijst van uitsterven. Drie honden, alpha male, female en young. Heerlijk om te wachten bij een waterpoel en niets te horen dan de vogels. Bij Jasons Dam kwamen baboons drinken. Verder op kwamen we nog een black rhino tegen. Deze kwam op ons af, Jason heeft een groot kaliber geweer bij zich maar het blijft indrukwekkend als zo'n groot dier op je afkomt. Jason schreewde naar hem en hij draaide om en verdween. Heerlijke braai gehad op kampvuuur met kipkebab. We moesten de botten achter de tent gooien en dat hebben we geweten. De hele nacht zijn twee hyena's aan het scheumen geweest. Zelfs de vuilnisbak moest er aan geloven. Geen oog dichtgedaan die nacht. Volgende ochtend vroeg kwamen we wilde honden weer tegen maar nu in de auto. Ze leken interesse te hebben in een jonge giraffe. Ik zei nog aaaah nee niet die.... Aangekomen bij de bateleursdam een rondje omheen gelopen. De vorige x zagen we daar circa 20 hippo's en drie stuks uit de bosjes komen maar nu waren er maar vier in het water. Het was druk met vogels en plots waren daar de wilde honden weer. Ze hadden duidelijk iets gegeten want hun poten en bek waren bebloed. Ze dronken wat en ruste wat uit. Snel zijn ze omdat wij met de jeep hebben gereden en zij nog een kill hebben gdaan en opgegeten. Wij waren er circa 25 min. Bij de dam. Toen werd mijn attentie verstoord door een krokodil die een enorme vis (denk katvis) aan de haaks had geslagen. Met een smak op het water was de vis gedood en in een teug naar binnen gewerkt. Een energieke, bijzondere dag met veel indrukken. Moe maar voldaan weer terug in de lodge.

• 12 Februari 2016 - 12:24

Jos Ruijssenaars:

Als zo'n Rhino op je af komt en hij wil niet stoppen en reageert niet op geschreeuw, wat gebeurt er dan? Zijn Rhino's erg territorium-bewust? Het blijft toch wel apart om te lezen dat jouw attentie verstoord wordt door een krokodil... "Diana Dundee"!

• 12 Februari 2016 - 16:07

Trieneke:

Wat 'n mooie momenten beleef jij en daarom ging je ook eigenlijk daar naar toe. Ik snap dat jij niet kon slapen met die enge beesten om je heen. Stoer hoor!!!!
    Tot de volgende keer,