11-12 jan Workdays - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 11-12 jan Workdays - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

11-12 jan Workdays

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

13 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Net bekomen van de spierpijn van vrijdag, gaan we vanochtend er toch weer vroeg tegenaan in de poel. Het modder is opgedroogd en is nu een stuk makkelijk te transporteren. Enthousiasme is ook een stukje minder maar wat moet dat moet. Alles voor de dieren.
Bij terugkomst konden we aan de slag met de creatieve projecten: compositie, portretten, schaduwen en lijnen.
Na de lunch een gamedrive in BL. Een grote groep gieren cirkelde in de lucht. We reden dichterbij vlakbij de boma. De eigenaar heeft een tijd terug twee witte leeuwenwelpjes gekregen als cadeau. Er lag op daar ingewanden en zebrapoten en huid. Ik ben van mening dat dit de left-overs waren van een leeuwenmaaltijd alhoewel de gidsen daar niet zeker van waren. Het geweld van de gieren en een maraboo waren wel overweldigend. Helaas had ik mijn 50mm er op zitten dus geen close-ups dit keer.
's Avonds een presentatie over de gemeenschap door Trico. Leuke gast die het als geen ander kan vertellen.

12 jan 180 AM
Vanmorgen weer vroeg uit de veren 5.45 en op naar AM game reserve. Daar zijn 8 locaties waar panoramas worden gemaakt om de verandering van het gebied in kaart te brengen. Allereerst wist Willem, onze chaufeur, niets hiervan. Felix had het al een x eerder gedaan. Dus toen we de gps wilde proberen voor de exacte coordinaten gaf die de geest. Zooo dus, we zijn in Africa!

Bij terugkomst kritiek sessies, nu moest ik het werk van Tim oppakken. Zondag komt Tim mee terug naar de Dumela. Ben erg benieuwd of we goed kunnen samenwerken. De sessies gingen goed en het niveau van de groep ligt hoog.

  • 13 Januari 2016 - 16:06

    Loekie Verhart :

    Hoi Diana,
    Wat zijn jouw reisverslagen weer geweldig. Ik heb al eerder gezegd dat je ze moet uitgeven.
    Volgens mij stop je 36 uur in een dag. Heel fijn dat veel van wat je van plan was ook lukt.
    Houd het cool met de warmte.
    Liefs,
    Loekie

  • 13 Januari 2016 - 16:06

    Jos R:

    Goed zo Diana! Lekker doorzetten, ook als het even wat zwaarder is. Respect! Je moet maar denken dat een Trekschuit ook geen makkie was... Ben nu heel erg nieuwsgierig naar je eerste beelden..
    (vandaag ben ik op FaceBook gegaan... flink wennen)

  • 14 Januari 2016 - 00:35

    Mapaja:

    Je denkt op vakantie te zijn , moet je werken, hebben ze een werkwoord voor ,WERKVAKANTIE.
    Je wordt er wel een bikkel van ,uiteindelijk heb je dat mee gekregen in je GENEN.
    Aan minder leuke klussen komt ook een end.
    Woensdag (gisteren) de luifel gerepareerd en kunnen weer verder met onze reis.
    Vrijdag gaan wij een stukje verder, ik denk ongeveer 2 uurtjes rijden en gaan dan wat sneller richting Zuid Spanje, het weer is hier niet echt Spaans met 15/16 graden maar hebben een half dagje regen gehad terwijl Noord Spanje veel wateroverlast hebben.
    Het is nu 0.35uur en heb ik even internet,dus gauw wat berichtjes weg sturen.
    Maak er wat van en kijken uit naar je belevenissen.
    Pas goed op jezelf en tot mails maar weer.
    XXXXX

  • 14 Januari 2016 - 14:09

    Egbert:

    Hallo,
    Ik zit er over te denken om ook naar Zuid Afrika te gaan voor dit fotografie project. Ik heb jouw blog gelezen en het klinkt heel erg leuk. Ga je alleen naar Buffaloland of ga je ook nog naar andere parken?
    Hoe bevalt het verder en hoe zijn de leeftijden in de groep verdeeld?
    Ik hoop dat jij mij verder kan helpen om te beslissen of ik deze reis ook wil maken.
    Met vriendelijke groet,
    Egbert

  • 14 Januari 2016 - 14:42

    Diana Beekvelt:

    @Egbert
    Zuid-Afrika is een te gek land. Het leuke van African Impact in Greater kruger Area is een zeer afwisselend programma met een te gekke week fotografieworkshop en drie weken praktijk. je gaat dagelijk op game drive naar Buffaloland, Klaserie en AM. Ook doe je conservation work zoals werken aan een nieuwe drinkplaats voor de dieren of lesgeven aan de kinderen. In het weekend ben je vrij om uitjes te maken zoals Kruger Park en de Panoramaroute. Als vrijwilliger bij African Impact doe je verschillende activiteiten voor het behouden van de natuur, onderzoek en activiteiten met de gemeenschap. De leeftijden variëren enorm van 20 t/m 60 maar is hier niet belangrijk. Je bent als groep een grote familie. Omdat je zoveel tijd met elkaar doorbrengt wordt het na een maand altijd slikken bij het afscheid nemen. Ik zou het écht aanraden omdat je werkelijk iets kan bijdragen aan dit mooie land!

  • 15 Januari 2016 - 09:13

    Bert:

    Dag

  • 15 Januari 2016 - 09:15

    Bert:

    Dag Diana, je hebt weer een zeer goede keuze door daar heen te gaan denk ik. Succes en geniet ervan en speel af en toe op het mondstuk zou ik zeggen :-)
    Hartelijke Groeten en nog de beste Wensen voor 2016!
    Bert Hendrix

  • 15 Januari 2016 - 10:31

    Diana Beekvelt:

    @Egbert

    Als je meer info wilt hebben kun je contact opnemen met Dora van African Impact.
    dora@africanimpact.com

  • 15 Januari 2016 - 17:47

    Egbert:

    Hallo Diana,
    Heel erg bedankt voor deze snelle reactie. Het klinkt super leuk en ik heb besloten om dit project ook te doen!
    Veel plezier en succes bij je verdere tijd bij dit project.
    Egbert

  • 15 Januari 2016 - 18:01

    Diana Beekvelt:

    @Egbert, te gek!
    Stuur een mail naar Dora en noem mijn naam, ik heb haar geïnformeerd. Ze zal je alle informatie malen. Heel veel plezier, wanneer wilde je komen? Ik zit er tot eind maart.

  • 15 Januari 2016 - 23:04

    Egbert:

    Ik ga het project beginnen in Juni voor vier weken. Ik ben erg enthousiast van jouw blog geworden en kan niet wachten om te komen! Ik boek via een organisatie in mijn buurt, Activity International. Dat is het makkelijkst met de service. Ik zal Dora vast vanzelf tegenkomen.

  • 17 Januari 2016 - 08:19

    Diana Beekvelt:

    @Egbert
    Helaas ben ik dan niet meer in Dumela Lodge, maar doe de groeten aan Barry van me!

  • 17 Januari 2016 - 14:22

    Pim (NMBB):

    .....je maakt wat mee daar....ik lees de verslagen en probeer mijn een voorstelling te maken hoe het daar is....in ieder geval mooi weer ..en hier maar regenen, vandaag even wat sneeuw en gelukkig weer zon. Zoals Loekie eerder aan je schreef misschien is het leuk je verhalen later te bundelen in een klein boekje...het is toch heel bijzonder wat jij doet. Wel ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt daar ondanks de lange dagen, ik probeer te herstellen van een fikse verkoudheid ...pijn in mijn ribben van het vele hoesten...kun je maar beter in de zon zitten in Zuid Afrika en met je werk bezig zijn...;-). Wel het ga je goed dear...we missen je bij de band....maar hebben prima invallers. Groeten van iedereen...en we houden kontakt.....;-)

    Pim/NMBB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 42825

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: