23 -24 - 25 januari 2015 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu 23 -24 - 25 januari 2015 - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Diana Beekvelt - WaarBenJij.nu

23 -24 - 25 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Diana

26 Januari 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Vanuit Tissamaharamma samen John en Sudu naar Tangalle. Een drukke buslijn. Het is fantastisch hier met een geweldig strand en palmbomen voor de deur. John en ik besloten om nog ff samen een kamer te delen. In mijn strandwandeling werd ik aangesproken door een visser. Hij heeft de tsunami overleeft door in de palmboom te klimmen. Hij liet me zijn vissersboot zien waar ze met zijn zessen op tonijn vissen voor een maand. Weet niet of t verhaal klopt maar wel een zwaar leven. Terug kwam ik John weer tegen en hebben een kamer voor hem gezocht voor morgen. Lekker rotti gegeten en na het doorploeteren van 400 foto's in slaap gevallen.

24 januari 2015
Vandaag naar de lokale vismarkt geweest. Echt een mannen aangelegenheid. De vissers komen hun waar (voornamelijk tonijn en garnalen) op de grond aanbieden. Ik zag daar t vissertje van gisteren staan tussen de vissers wat toch een bewijs is dat hij in iedergeval een visser is. Terug nog een ontbijtje op t strand onder de palmbomen, god wat heb ik t toch slecht. Vandaag de tas pakken en op naar Marion in Unawatuna bij de duikschool. Ik kocht een buskaartje in de discobus. Van binnen volledig bestickert met roze vlinders, televisie en disobal. Er stond een live-concert snoeihard aan met typische lokale muziek. De bus was afgeladen vol en de chauffeur reed als een jekko. Halverwege stopte de bus en zag dat hij was aangehouden door een motorpolitie. Keurig werd de bon uitgeschreven en vervolgens ging het scheurfestijn weer voort. De bus stopte en ik werd gemaand om uit te stappen. Aangezien ik in deze hitte aan een schoonheidsslaapje was begonnen, schrok ik tijdens dit proces abrupt wakker. Ik kluunde me door de mensenmassa naar buiten.
Bijgekomen kwam ik er achter dat ze me in Mimisa hadden gedropped. Fck, tis heel warm en met 25 kilo op de rug opzoek naar de volgende bus naar Unawatuna. Die kwam gelukkig al snel en de volgende italiaanse surfdude hielp me aclimatiseren. In Unawatella op zoek naar de duikschool van Shoy. Ik had geen contact mee gehad door de slechte wifi hier dus t was een gok of we elkaar zouden treffen. Na wat straatjes gelopen en nagevraagd kwam ik aan op t strand. Marion was in Galle werd me kortaf gezegd. Euh, tja, wat nu dan. Toch maar ff gebeld en binnen tien minuten kwam ze aangereden op de scooter. Wat leuk om haar weer te zien. Haar vriend kwam terug van een duik en was reuze aardig. Binnen een half jaar tijd is er een verdieping op het huis van Shoy zijn moeder gemaakt. Modern, strak ingericht met betonnen vloer en hout zonder ramen maar met rotan rolgordijnen. Voor t eerst hebben we pizzadeeg gemaakt en gebakken. De eerste was meer pizzachips maar de tweede pizza was heerlijk. Het was keihard gaat regenen. 's Avonds met de tuktuk naar Galle fort geweest waar ik vrienden van Marion heb ontmoet. Gezellig met drie dutchies en een lokale aan de tafel. Er werd zelfs geregeld dat er een jonge met gitaar unplugged bij onze tafel kwam spelen. Heb me kostelijk vermaakt en laat met de tuktuk terug. Bank opgemaakt en gecrashed. Ze hebben een prachtige verdieping.

25 januari 2015
Vanmorgen wakker geworden van de piepende eekhoorns. De bank sliep lekker ook al was ie wat kort. Vandaag naar Galle Fort geweest en het schoolgebouwtje waar Marion engelse les geeft. In de stad wordt ik continu aangedprokdn of ik een taxi wilde en of waar ik slaap. De mensen zijn hier veel korter af en veel commercieeler. Galle is weer zo'n toeristisch circus waar op iedere hoek een toerist voor een pasr roepies een verhaal wordt verkocht. Ik liep op het fort en moest toch erg nadrukkelijk uitleggen dat ik geen gids wilde. Als naardernees ben ik toch erg verwent met onze naarderwallen maar ik herkende zo her en der mijn roots. Ik liep terug de stad weer in en een man hield me aan. Hij vertelde direct dat hij geen geld wilde maar even met me wilde praten. Hij werkte bij de post enhad een goede baan zo vertelde hij. Zijn dochter wordt morgen jarig en wilde nog wat fruit kopen. Ik werd door Marion gebeld om me op te pikken met de scooter bij de oranje Boeddha. Nog ff boodschappen doen voor vanavond en terug naar huis. Ik had geluk dat de was gewassen en gedroogd was voor de laatste week. Lekker zo'n hangdagje, morgen weer op pad naar Hikkaduwa waar wilde schildpadden te zien zijn.

  • 26 Januari 2015 - 12:44

    Adri Wondergem:

    Hoi Diana,

    Ook nog duiken misschien? Zou ook de moeite waard zijn denk ik!

    Groetjes,
    Adri

  • 26 Januari 2015 - 12:56

    Loekie Verhart :

    Ja dat vertelde ik al. In Galle kun je de Nederlandse invloed nog het beste zien.
    Weer een leuk verslag, fijn om de lezen.
    Nog één week ?
    Groetjes,
    Loekie

  • 26 Januari 2015 - 21:47

    Jan Speelman:

    HiDi,
    dat klinkt allemaal weer ontzettend goed! Ik zou nog lekker even blijven als ik jou was!
    Je trompet wacht nog wel even...
    Groet,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Sri Lanka

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

Olifantenproject in Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2015

30 - 31 januari 2015

30 Januari 2015

28 - 29 januari 2015

28 Januari 2015

27 januari 2015

27 Januari 2015

26 januari 2015

26 Januari 2015

23 -24 - 25 januari 2015
Diana

Als vormgever altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om mijzelf te ontwikkelen. Always on the move!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 42869

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland het land van ‘the extreme’

11 Januari 2017 - 01 Februari 2017

De Glimlach van de rijstvelden

29 December 2015 - 29 December 2015

African Impact the Big Adventure 2016

04 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Sri Lanka, Wasgamuwa NP

31 Januari 2014 - 03 Maart 2014

Fotograferen in KwaZulu Natal 2014

06 December 2011 - 01 Maart 2012

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: